Blogs from Bodrum, Aegean, Turkey, Middle East

Middle East » Turkey » Aegean » Bodrum March 20th 2024

20 MART ÇARŞAMBA 2024 Tav’ın imkanlarından yararlanarak biraz dinlenme biraz da uyuklama fırsatı bulduk... Sabaha karşı daha fazla oyalanmadan, bekleme salonuna geçtik Uçağımız saatinde kalktı .. Sabah 08:30 gibi Bodrum hava alanına indik … Otobüsümüze binip Bodrum eski otogarında indik … Şimdi artık eskisi gibi değil ..şehir dışına Torba'ya yeni Otogar yapılmış... Bu durum belediyeye sizden iki kez para kesmek fırsatı yaratmaktadır .. Alandan yeni otogara bir para...yeni otogardan eski otogara ayrı para.. Niye böyle diye soran yolculara manasız ve içi boş bir ton açıklama getiriyorlar Millet gülüyor ... Eski otogarda İçmeler minibüsü adeta bizi bekliyordu.. Evimizin önünde indik … Yokuşumuz biraz zorladı fakat eve kavuşmak çok güzel … Kahvelerimizi b... read more
ŞARAP YOLU ANISINA

Middle East » Turkey » Aegean » Bodrum March 19th 2024

19 MART SALI 2024 Bugün dönüş günü … Sabah uyandık ve evi mal sahibinin uyarıları doğrultusunda ,bulaşıkları temiz ve ortalığı toparlanmış bir şekilde 9:20 de terkettik . Aracımızı park yerinden kapıp, GPS ‘i Strasbourg’a ayarladık… Çok rahat bir yolculuktan sonra 11:30 gibi şehre girdik .. Aracın benzin ikmalinden sonra aldığımız parka teslim ettik..daha doğrusu terk ettik . Bermutad, her hangi bir teslim alıcı mevcut değil .. Ofise gidip durumu anlattık .. Dolu aldık, dolu bıraktık diye sıkı sıkıya tembih ettik .. Aracı kiralarken, bizden güvenlik adına 377,20 Euro para kesmişlerdi. Aracımızı sıfır fena puanla teslim ettiğimizden ,bu paranın iade edilmesini talep ettik … Trenimiz 13:55'te .. Vakit var biraz kenti gezelim dedik … A... read more
TİPİK FRANSIZ
BUNSUZ OLMAZ
STRASBOURG GARI

Middle East » Turkey » Aegean » Bodrum November 13th 2023

13 KASIM 2023 PAZARTESİ Sabah 4:00 te askerdik .. Otobüsümüz bizi, az bir süre sonra Colombo’ya bıraktı. Uçağımız 07:40 … Aslan THY ,rötarsız kalktı…üstelik bizi yolda iki kez besledi… 15:00 gibi İstanbul havaalanına indik… Valizlerimizi alırken, gurubun bir bölümü ile vedalaştık… Bir kısmı için İstanbul son durak … bize daha Bodrum’a kadar yol var … Bir tarafa oturduk, kahvelerimizi yudumlarken seyahati düşündüm.. Temelde farkına varmadan, bayağı maceralı bir yolculuk olmuş… Valizini,telefonunu ve de hatta pasaportunu bile otelde unutanlar… Satın aldıkları heykeller ile Hindistan gümrüğünde vedalaşanlar, Alış veriş zamanları dışında ilke olarak mutlaka tekerlekli sandalyelerle dolaşanlar …24kısım tekmili birden yaşandı… Son değerlendirmede Hindistan’a bir... read more
ISTANBUL HAVAALANI

Middle East » Turkey » Aegean » Bodrum May 1st 2023

G01 1 MAYIS 2023 PAZARTESİ Yine yeni yeniden yollardayız…özlemişim bu tür uzun boylu seyahatleri…Sabah 7:00’ye kurduk saati… Bir kahve molası ve valizler dün geceden beri hazır olduğundan, saat 07:30 da taksimiz bizi ,evden 4 dakika mesafede olan Yeni Bodrum limanına bıraktı… Çıkarken yine sıkıntılar yaşadık … Söylemesi ayıp bendenizin “Yunanistan oturma” iznim var .. Fakat sevgili Yunanlı kardeşlerim bu oturma iznini geçen yıl Ekimde yenilemeleri gerekirken, nedense bir türlü yenileme başarısını gösteremiyorlar … Bu yüzden ,tüm vergileri ve harçları yatırılmış ve avukatım sevgili Voulgaris tarafından yakından izlenen “proses” nasılsa yerine getirilemiyor … Bu nedenle, Türk yetkililer, Yunanca yazılmış ve iznimi yenisini verene kadar yenilediklerini belirten belgeye egzotik bir meyve diye bakıyorlar eviriyorlar çe... read more
DEVAMLI YERİMİZ
ASIM KAPTAN GÜVERTE

Middle East » Turkey » Aegean » Bodrum November 8th 2022

Our next stop on our itinerary was the coastal town of Bodrum. Yes, this is a place we could get to by water, but when we looked at places nearby to visit for a few days from Marmaris, we decided we’d tour this area now due to ease of getting there. As always, the 4 ½ hour bus trip provided us another lovely view of the landscape in this area of the country. We definitely wish that our bus travel in the US would be as comfortable as it is here with its less crowded seating and even a service of beverages and a snack on the way. The price for bus travel here makes it a very reasonable way to get around and you can easily book the tickets on line. We wound up finding ... read more
Great Views of Agricultural Areas & Plenty of Mountains
Yes, Plenty of Traffic Here Too
Getting Closer to Our Destination by the Sea

Middle East » Turkey » Aegean » Bodrum September 19th 2022

19 EYLÜL 2022 PAZARTESİ Sabah 08.00 de aslan Gürkan bizi palamut taki evden alıp Körmen’e taşıdı.. Sveta yol boyunca nasıl bu kadar çok konuştığumuza hayretler ediyor .. Kendisine bunun bir de Yunanlıları olduğunu hatırlattım… feribotumuz saatinde kalktı ve saat 11.00 civarında bodrumda idik. Kos gemimiz 16:00 da, dolayısıyla saat 16:00 ya kadar oyalanacak bir sürü işimiz var … Sakallıoğlu’nda yemeğimizi yedik .lokantanın adı yemek konusunda insanın içini açmıyor ama yemekleri güzel doğrusu..bir de çok şeker bir çalışanı var … Banka ve ıvır zıvır işlerimizi hallettik ve ucuz olsun diye yeni limandan gitmeye karar verdim… sen neymişsin be abi ? .. yolların tamamını köstebek yuvası gibi kazmışlar . Şöför gideceğimiz yeri öğrendiğinde neredeyse intihar edecekti … dağların tepeler... read more
KÖRMEN İSKELE
KÖRMEN MARİNA
MOLA

Middle East » Turkey » Aegean » Bodrum May 31st 2022

31 Mayıs 2022 salı G08 Evet her güzel şey gibi bu da bitti.. Bugün dönüyoruz kısmetse … Sabah toparlandık son yiyeceklerimizi tükettik ve Catalunya meydanına ulaştık Sveta önce dün gece vermedikleri şarj aleti için Apple a uğradı..Çok ayıp koskoca Apple araba fiyatına telefon satıyor şarj aletine ayrıca 45 E para istiyor ..Yuhhh yani …kapitalizmin hiç utanması kalmamış … Her neyse daha fazla moralimizi bozmadan Aerobus umüze bindik ..İnanmayacaksınız iki terminal var ama ben bizim uçağın terminalini doğru bilmişim ..Normalde bu aşamada Murphy'nin devreye girmesi ve sizin bir terminalden diğerine valizlerle perişan olmanız gerekir …Olmadı doğru yere gelmişiz… Sveta nın detax muhabbetinden telefon bedelinin %20 sini geri alma hayali var ..Biraz bocalamakla birlikte bunu da başardık... tabi kesintiler nedeni ile tam %20 ödemiyorlar ama ... read more
2022 MAY BARCELONA G08 (2)

Middle East » Turkey » Aegean » Bodrum May 24th 2022

24 mayıs 2022 Salı G01 Bu seyahati kaç yıldır planlıyoruz …aldığımız ve berhava olan bilet adedini saymak mümkün değil.. 26 Mayıs Sveta'nın doğum günü ve bu günü Barcelona da kutlamak üzere aldığımız tüm kararlar maalesef pandemi yüzünden havalarda kaldı ..azimliyim bu sene bu programı gerçekleştireceğiz inşallah … Sabah 03:30 gibi uyandık ..dün geceden tembihlediğimiz taksi bir müşteri almış Bodrum'u dolaşıp duruyo…derhal Manastır taksi devreye girdi ve bizi otogara bırakıverdi. Muttaş ın ilk otobüsüne bindik fiyat 45 TL ye çıkmış ..artık saatte bir değişiyor galiba…Uçağımız saatinde kalktı ve 08:30 gibi İstanbuldayız .. Barcelona uçağımız 11:45 …bir şeyler yiyelim dedik aynı zamanda vakit geçirmiş oluruz …Hava limanı çok kalabalık …herkes uçmaya başlamış … ... read more

Middle East » Turkey » Aegean » Bodrum May 19th 2022

19 mayıs 2022 Perşembe GÜN 08 Gemi haliyle bizi bekledi ve nasılsa bindik …Hızlı ve yeni bir motor bizi dalgalarından üzerinden Bodrum a ulaştırdı… Atam Samsun'a çıkarken, biz de Bodrum a çıktık .. Onun bizlere hediyesi olan limanlara yanaştık ..Pasaportlarımızı vatandaşlarımız olan polis ve gümrük görevlilerine gösterdik..Ülkemin x ray aletlerinden geçtik ve vatan dediğimiz yere döndük…Allah onlardan razı olsun... Arabayı yakın bir yere park etmiştim ..iki dakika sonra evimizdeydik …neticede iyi bir seyahat oldu ... ... read more
2022 may HOME SWEET HOME

Middle East » Turkey » Aegean » Bodrum July 27th 2019

DIVING AGAIN – TURKEY Our last day aboard the cruise ship was the usual; haste packing up our things, temporary loss of vital documents, confusion. Our ship arranged a ride to the airport. The flight was uneventful. I decided I had imposed on Aylin long enough. I thanked her for all her help and found a hotel for my last week in Turkey. It is closer to the marina where the dive boat is. I felt like my old self, glad to be on my own again. I also booked a hotel in Istanbul near the airport for the day before my flight back to Seattle. With that out of the way, I could relax and focus on diving. I made plans with a dive shop for three days of diving. My hotel is within walking ... read more
DIVING IN TURKEY
UNDERWATER STILL LIFE
NOT A "STILL" LIFE

Tot: 0.128s; Tpl: 0.006s; cc: 4; qc: 68; dbt: 0.0596s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb