Goodbye Syria, Hello Jordan


Advertisement
Jordan's flag
Middle East » Jordan » North » Amman
December 7th 2009
Published: December 12th 2009
Edit Blog Post

DamascusDamascusDamascus

on the road from Syria to Jordan
Hallootjes,

Nog maar net in Syrië aangekomen en ik ben alweer weg.
Ik wou eerst Jordanië bezoeken zodat ik achteraf de rest van mijn tijd in Syrië kan doorbrengen, zo hoef ik me zeker geen zorgen te maken over mijn vlucht terug naar België en zo van die dingen.
Mijn vrienden hier wouden me absoluut met de taxi zien vertrekken naar Amman terwijl ik van het idee was om de bus te nemen zoals aangeduid in mijn trotter.
Ik ben veilig in Amman geraakt maar de taxi mocht Amman niet binnen rijden als Syrische taxi en bracht me dus naar de rand van de stad waar ik opnieuw een taxi moest nemen naar de mensen die me zouden ontvangen. Ik neem al niet graag een taxi in België omdat ik dat vaak weggegooid geld vind, hier heb je vaak geen andere keus en ze zien je als toerist dus denken ze dat je geld hebt. De taxi chauffeur in kwestie probeerde me er dan ook op te leggen, gelukkig kwam Akram, bij wie ik logeerde, me helpen en viel het al bij al nog mee.
Akram woont in Amman met zijn vrouw Bianca en is van Palestijnse origine. Hij verwelkomde me heel hartelijk in zijn appartement en nadat ik wat bekomen was van de reis nam hij me mee naar de stad. Jammer genoeg heb ik niet veel kunnen zien van Amman zelf omdat ik er maar eventjes verbleef.
Hij nam me mee naar zijn favoriete bar voor thee en shisha (waterpijp). Ik rook niet dus ik ben daar mooi afgebleven maar het ruikt wel lekker, niet zoals de normale tabac.
Na wat rondkuieren in de stad, nam hij me mee om mijn bustickets te kopen terug naar Syrië (deze keer niet met de taxi) en om in Petra te geraken. De bus terug naar Amman zou ik nog bekijken aangezien ik toen nog niet wist van welke stad ik terug zou reizen naar Amman.
Ik was heel blij dat ik me daar alvast geen zorgen meer over hoefde te maken. De bus naar Petra vertrok de volgende morgen om 7u. Ik heb dan wat boodschappen gedaan en voor hen gekookt. Een stevige vol-au-vent met puree :-)
De volgende ochtend stond ik te wachten op een taxi toen er een gewone persoonsauto stopte die me vroeg waar ik moest zijn. Zonder probleem hebben ze me voor het bureau van Jett (busmaatschappij) afgezet. Ik bedankte hen vriendelijk, wou hem betalen maar dat liet hij niet toe.
So far so good, nu stond ik voor een busreis van 4uur naar Petra. Terwijl ik op de bus zat realiseerde ik me plotseling dat ik euro's had meegenomen maar geen visa kaart. Jordanië is ook duurder dan Syrië dus tja en ik had al die wilde ideeën om Aqaba, Wadi Rum en Petra te bezoeken.
Nog gene paniek, we zien wel wat er op me afkomt.

Groetjes,
Ann


Additional photos below
Photos: 10, Displayed: 10


Advertisement

AmmanAmman
Amman

Akram's friend's cafe
AmmanAmman
Amman

Shisha
AmmanAmman
Amman

Akram smoking shisha
AmmanAmman
Amman

shisha
AmmanAmman
Amman

Shisha holder and table


Tot: 0.074s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.0466s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb