132.den - tabriz


Advertisement
Iran's flag
Middle East » Iran
June 22nd 2019
Published: June 26th 2019
Edit Blog Post

Po polnoci uz sme to valili po dialnici, tak ziadne spomalovace.

Trochu som i pospal.

O 4.15 prichadzame na juzny bus terminal.

Nasledujem par ludi a vo velkej modernej budove sa ukladam na sedadla.

Za hodinu prichadza sbs ale ludi nechava na pokoji, len pusta 4 tv, na kazdom iny program, to by nevadilo ale hlasitost je na maxime.

Este sa prechadzam po terminale. Vsetky bus kancelarie pozatvarane.

Obliekam mikinu, bundu a pesibusom asi do 5km vzdialeneho mesta.

Vonku riadna kosa. V buse ukazovalo vonkajsiu teplotu okolo 20c.

Okrajova cast cinziaky a ulice ludoprazdne.

Obchodiky skoro rano pozatvarane.

V bruchu mi uz dost vyhravalo, bo chuj som si nedal na odpocivadle veceru a este jeden problem, chce sa mi curat.

To nakoniec vykonavam na nadchode nad cestou. Sa vodici mohli cudovat odkial prsi.

V pekarnicke kupujem kolac a podla maps.me idem k stanovistu taxi do kandovan.

Tu stary taxikar z vyjebaneho esfahanu.

Takto skoro nik nejde ale dam ti super cenu 40k r. Este sa pytam ci ozaj rial, ano.

Nasadam ale cena je fakt mala, tak mu na krizovatke ukazujem bankovku 50k.

A on, ne, to je len 5k toman, cena je 40k toman. No nic, tak sa vraciame nazad.

Ono zas ten kandovan ma az tak nelaka, ma to byt turisticke ako masouleh a je to zmensenina kapadacie v turecku kde som bol a tam to bolo genialne.

Chvilu este cakam ci niekto nepride, neprisiel, tak sup do blizkeho parku golestan gaden.

Davam dole bundu a nasavanie tepla na lavicke, nakonec som tu zaspal na 2hod.

Par ludi tu praktizovalo rychlo chodzu okolo vysokeho pamatnika.

Pri velkom bazare, udajne najstarsom v irane, je tur.info centrum.

Idem po schodoch do kanclu, tu kopa letakov a ok clovek.

Zistujem bus do jolfa, ide zo severneho bus terminalu kazdu chvilu.

Do kandovan jedine s taxi, cena 10€, spiatocka aj s cakackou.

Jedine cez tur.kancel sa to da vybavit. Zacina rozpravka o fra, co tam chcel ist vcera ale nedostal sa, tak ide dnes cez nich. Mam dojst o 1200 a mozem sharnut taxi. Ma vraj dojst viac ludi.

Idem na ferdosi ul, kde je kopa ubytiek, podla tur.info od 4€.

Kotvim hned v prvom hotel parz no za 600k r. Ani som nezjednaval, kedze ma ubytovali uz okolo 1030.

Sprcha a pokracovanie v spanku.

Jedlo vybavene vo fastfoode oproti citadele, ta nic moc.

Na obed si davam bielu polievku. Zadny ojeb, bo cennik sice v perzstine ale s obrazkami.

Smer modra mesita, clovek by cakal, ze bude zvonku modra ale nebola, klasicka tehlova ako vsetko v okoli a samozrejme dvojite vstupne.

Pri mesite fajn mini parcik.

Odtial k rieke, reku bude tam fajn miesto na relax ale nic take tam nebolo.

Nakonec kotvim v parciku pri qajar muzeu.

Budova velmi pekna i parcik kde nechybala fontana a samozrejme pitna voda ako skoro vsade chladena.

Tu ma oslovuje jedna rodinka, resp len dcera ale ang skoro nic nevedela. Ale bola aspon happy, ze prehodila par viet s cudzincom.

Pobliz je opat dalsia hrobka neakeho toho basnika. No rekonstruovalo sa to, tak park rozkopany.

Slnko riadne pieklo, jedna z moznosti bola ponorit sa do obrovskeho bazaru.

Najskor topankova cast, moj typ vsak nemali, potom zlatnicka cast, kvanta vyrobkov zo zlata.

Bokom od hlavnych uliciek boli oddychove nadvoria s jazierkami.

Oslovuje ma stary predajca penez. Nic nenuka len machruje, ze je spomenuty v polskom sprievodcovy. Ukazuje mi par starych penez. Inak je to prvy clovek co na druhy pokus uhadol moj vek. Tadaaa uz som stary.

Uz som mal dost tlacenice, tak smer odsukasany fastfood a kuraci burger. Fakt kvalitny.

Na izbe opat len pospavanie.

Vecer som chcel omrknut daleky park elgoli.

Smer metro. Predavaju mi papierovu karticku, spiatocny listok. Je 2000.

Karticka nefunguje, zasekla sa v stroji, obsluha rozobera turniket a uz som vo fungel novom metre. V plane su 4linky, funguje len jedna aj to nie cela. Interval medzi supravami asi 20min.

Dnu hlasia stanice i anglicky.

Prichadzam na konecnu, obsluhy sa pytam kedy ide posledne metro. Toto bolo posledne. Tak parada, metro tu konci o 2000. Uplne nechapem naco to stavali.

Smer park.

Slapem do kopca, z neho pekny vyhlad na jazero v ktorom strede je restika.

Po jazere premava dlhy motorovy cln, robi riadne vlny. Daju sa tu pozicat i slapadla.

Je tu i zabavny park s kolotocami.

Ludi kopa ale na prekvapenie ziadny piknikary, len prechadzajuce sa rodinky.

Opustam park, kam bola skoda sa trepat. Cez cestu su jedla.

Vela zemiakov ale nik ich nekupoval. Nic ma neoslovilo, zistujem cenu taxi 150k. Ono by som i tolko dal ale penez nemam na zvys.

Zistujem dalsieho, 250k, dalsi 150 (asi normalna cena).

Nuz idem pesi asi 12km.

Nic zaujimava.

Davam pizzu, casnik happy, ze si precvicil ang. Pizza draha ale dost bohata.

Skoro vsetky zenske co tu pracovali mali bielu nalepku na nose. Dali si ho upravit.

Pokracujem nocnyn tabrizom az na ubytko.

Do jedneho hotela cestou dorazila daka delegacia, tak par policajtov so samopalmi.

V centre mesta mrtvo.

Slapky som definitivne odpalil. Dufam, ze v jolfa zozeniem, inak budem muset kupit uz v drahych kaukazskych republikach.

Este som rozmyslal, ze tu ostanem dalsiu noc a dam mini turu ale serem na to.

Iran ma moc nenadchol, v mestach je vsetko rovnake. Mesita, namesticko, bazar, park a v nom piknikujuci domaci.

Foto

Teheran

https://photos.app.goo.gl/2r1mvC7RRRwtRVks7

Masouleh

https://photos.app.goo.gl/aNp2X4hj6AmmP8wx9

Ramsar

https://photos.app.goo.gl/WZjTTJjvMNT9Ld8U6

Naklady :

Kolac : 10k r
Hotel parz no, Singel, fan, share kupelka : 600k r
Polievka (labkhabd pizza) : 60k r
Zmrzlina : 50k r
Kuraci burger, plech napoj ((labkhabd pizza) : 170k r
Metro spiatocny listok: 20k r
Pizza, cola : 450k r


Advertisement



Tot: 0.997s; Tpl: 0.017s; cc: 10; qc: 41; dbt: 0.7551s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb