Back in the beautiful south!


Advertisement
Europe
July 1st 2009
Published: July 2nd 2009
Edit Blog Post

Tbax i Skåne


hade satt navigatorn att navigera snabbaste vägen utan motorvägar och som tack för det så fick jag E4:an från Värnamo till Helsingborg. Kan det bli mer motorväg?
Asfalten formligen strålade hetta och i Markaryd körde jag in i det första åskvädret-kallt beräknande! Såg nämligen att horisonten såg hyfsat klar ut så jag körde på (svårt att stanna på motorvägen). Kul upplevelse att köra in i ett åskväder-först så sjunker tempen med runt 10 grader. Sen smällarna. Blixt och dunder samtidigt. I 120 knyck så vrålar motorn ganska mycket, fartvinden ännu mer (och sabbar min redan dykskadade hörsle) men trots detta så small det till av bara f-n när åskan gick.
Trösten är att gårdagen gegg från smålands grusvägar spolade bort.
I Fagerhult ledsnade jag på motorvägen och som kompensation så ledde Garmin in mig på en radda av 70-vägar genom Norra Skåne och söderåsen. Helt fantastiskt och helt galet varmt!
Körde igenom 4 åskskurar som var välkomna svalkor i hettan.
Körde på vägar där det nyss regnat och det ångade av vägen (!).
Norra Skåne är faktiskt helt fantastiskt vackert.
Kan vi inte göra så att alla ni som läser detta går med på att flytta till typ Svalöv eller Bälinge så kan vi köpa/bygga en by med skånelängor och bo i med behagligt avstånd till oss och Malmö/Köpenhamn.
Vad sägs?
Jag är övertygad om att Skånes landsbygd behöver oss och att vi behöver Skånes landsbygd!

Advertisement



2nd July 2009

Visst är det vackert
Tjena, Visst är det vackert här nere! Jag har ju redan gjort slag i saken och flyttat ner, så det är dig vi väntar på. // Janne
2nd July 2009

Äventyr!
Jag antar att det bara förstärker din äventyrskänsla. Rider in the storm etc. Tropikhetta växlat med åska och skyfall. Coolt! Jag hänger på med Skånegrejen. Ska bara höra med Hamilton om hon går med på att flytta ned TV-huset också.
2nd July 2009

jamän
Den vackra södern är ju grymt trevlig! Ska föröska få med mig såmånga jag kan bara =)
2nd July 2009

hehe
japp! Filmkäsnlan blir bara starkare och starkare..

Tot: 0.144s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 26; dbt: 0.0953s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb