Wegens succes verlengd: kastelen, lochs, hoge landen en de Schotse rok!


Advertisement
United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » Scotland
October 29th 2017
Published: October 29th 2017
Edit Blog Post

Ik mag weer!

Het heeft even (lees: te lang!) geduurd maar ik mag weer! Nieuw Zeeland is ondertussen alweer twee jaar geleden, sindsdien ben ik nog wel eens met goed gezelschap hier en daar in een bus, trein of vliegtuig gestapt maar deze keer vlieg ik weer solo op zoek naar nieuwe avonturen, prachtige landschappen, verschillende culturen en alles wat daarbij hoort.

Jawel, ik heb de stoute schoenen aangetrokken, een ticket geboekt waarmee ik maandag (29 oktober 2017) in onze hoofdstad in een vliegtuig stap dat mij weer ietsje terug de tijd in laat gaan naar onze buren aan de andere kant van de Noord Zee: Schotland! Het is maar een weekje dus ik zet al mijn zintuigen open en zuig zoveel mogelijk van het Schotse schoon in me op om dat vervolgens voor jullie te vertalen in dit blog. Ik weet niet of het me lukt elke dag wat te schrijven maar meenemen zal ik jullie zeker! Wie gaat er mee?

Even bij het begin beginnen...
Leuk als dit soort reizen zijn, er gaat natuurlijk altijd wel iets aan vooraf. Zoals de meeste van jullie ondertussen al wel weten, ben ik de afgelopen maanden op zoek geweest naar een nieuwe baan. Een heleboel sollicitatiebrieven, vacaturesites, belletjes, neem-mij-aub-aan-monologen, teleurstellende 'wij-moeten-u-helaas-mededelen-dat-mailtjes verder, heb ik de baan gevonden waar ik al die tijd naar op zoek was! Afgelopen vrijdag (27 oktober 2017) heb ik dan ook, na twee leuke en leerzame jaren, voor het laatst de deur op de 14e verdieping van het WTC achter mij dichtgedaan, klaar voor een nieuwe stap in mijn carrière. Ik heb ontzettend veel zin om te beginnen, maar ik hoef nog niet meteen mijn beste beentje voor te zetten want ik heb eerst nog twee heerlijke weken vrij om zelf in te kleuren. Dat ik buiten de lijntjes van Nederland zou kleuren, had ik al snel besloten en een nieuw avontuur in een nieuw land was toen al snel een feit. Dit weekend heb ik gebruikt om een plannetje te beramen, de plantjes een extra slok water te geven, de laatste wasjes te draaien en de koffer af te stoffen; al wat rest, is te kijken hoeveel warme truien, sokken en sjaals ik daarin weet te proppen.

Ik start in Edinburgh waar vanuit ik bij een hoop kastelen aan zal kloppen om te kijken of er nog knappe prinsen zijn blijven hangen, om die kastelen ligt een hoop water (of, om vast in vaktermen te spreken: lochs), wellicht ontrafel ik daar meteen het eeuwenoude mysterie over het wel of niet bestaan van Nessie. Een hoop zal ik vanuit een bus bekijken maar ik ben absoluut van plan die busdeuren open te gooien en te voet verder te gaan. Naast de hoofdstad en de Highlands, staat ook Glasgow op het verlanglijstje dus genoeg te beleven!

Voor nu vast welterusten en tot morgen!

Advertisement



Tot: 0.073s; Tpl: 0.008s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0371s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb