Blogs from South Ronaldsay Island, Orkney Islands, Scotland, United Kingdom, Europe

De kop is eraf, de eerste wandeling zit erop! Zo'n 15 kilometer, niet superzwaar, fijn voor een eerste wandeling. We werden na het ontbijt (we hebben de black pudding maar even overgeslagen en zijn voor de poached eggs gegaan) opgehaald en naar het bezoekerscentrum van de Tomb of the Eagles gebracht. Dit is een museumpje waar 2 archeologische vindplaatsen in de buurt liggen (de Broze Age site en de Tomb of the Eagles) en tevens het startpunt van onze wandeling, welke voor een groot deel langs de kust terug naar St. Margarets Hope gaat. In het museumpje hebben we uitleg gekregen over de vindplaatsen en hebben ze ook een aantal voorwerpen laten zien die ze daar hebben gevonden. Dit was onderandere een kubusvormige steen met holle en bolle kanten (het leek een beetje op een fidget ... read more
Bronze Age site
Zeer gevaarlijk
Tomb of the Eagles

Vandaag het eerste reisverslag. De heenreis is zeer voorspoedig verlopen. We hadden om 06:00 de bus vanuit Ridderkerk naar Lombardijen. Vanaf daar de trein naar Rotterdam Centraal genomen en toen 20 minuutjes wachten op de overstap op de Intercity Direct. We waren om 08:00 op Schiphol, daar op ons gemakje door de douane en een half uurtje voordat de gate openging zaten we al klaar (09:15). De mensen die even achter ons in de trein uit wilden komen hadden minder geluk, want op het moment dat ze wilden uitstappen gingen de deuren voor hun neus dicht en reed de trein verder naar Amsterdam Centraal. Op het (ieniemienie) vliegveld Inverness hebben we de bus naar het centrum genomen, waar we 3 uur overstaptijd hadden op de Orkneybus. Hier hebben we geluncht en alvast lunch gekocht voor morgen. ... read more
De ferry

Tot: 0.052s; Tpl: 0.003s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0179s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb