Passing through London!


Advertisement
United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » England » Greater London
December 28th 2007
Published: December 28th 2007
Edit Blog Post

Hej alla!

Jag maste nog medge att det inte kanns som om man skulle vara pa en jorden runt-resa nar man gar omkring i London. Fast jag aldrig varit har tidigare, sa kanns det som om jag redan skulle ha sett allt. Dessutom kanns allting ganska overkligt an sa lange. De e svart att forsta att man faktist inte kommer att se Finland pa en god stund..

Men for att bara vara en mellanlandning, sa har London visat sig vara riktigt schysst! Och stort och framfor allt dyrt! Jag tanker inte anvanda tid pa att beratta i detalj vad vi gjort har, men nagra viktiga observationer kan jag komma med:
* Anna och jag har blivit "masters of the tube". Vi har skaffat dagsbiljetter till the underground och darfor maste vi ocksa anvanda den mycket!
* Hostellets sangar var forskrackligt obekvama och vi har tvingats inse att det knappast blir battre under det narmaste halva aret.
* Oxford street ar ett anda kaos. Joulu-ale har borjat har ocksa och hela centrala London e som Hullut Paivat fast en miljon ganger varre.
*Igar kvall traffade vi Brenton som skickade halsningar till Miro, Johannes och Hanna. Sen tog vi oss till Notting Hill Gate och traffade Amber (en amerikansk flicka som jag traffat tidigare) i Prince Alberts bar.
*Idag har vi gatt mycket och bl.a. halsat pa drottningen.

Ikvall far vi till Singapore o om inte det e siisti, sa vet int jag vad... Sa jag hor av mig igen nar jag ar dar och ska forsoka fa upp nagra foton ocksa. Kiva att ni vill lasa om min resa och vi hors snart!

Kram,
Helena

Ps. hoppas dethar inte blir for svart att lasa utan alla prickar och bollar.

For att ta mig runt jorden har jag hittills anvant:
3771 steg
2h 50 min i flyg
46 min i tag


Advertisement



28th December 2007

Vad tyckte drotningen om det?
"Idag har vi gatt mycket och bl.a. halsat pa drottningen" Får man bara gå fram och halsa henne?
29th December 2007

egentligen stod vi ju faktist bara utanfor slottet, sa kanske vi inte direkt halsede pa henne, men hon var i vara tankar. Nu e vi i Singapore o e heeelt sekasin efter 14 h i flyget. go natt!
31st December 2007

Men tuggummit då?
Hej jag vet att du int hunnit skriva om singapore ännu, men hur gick det med tuggummit? Sitter på jobbet, klockan är 3.36 på natten och jag har urtråkigt. Tur att jag kan läsa din blogg medan jag vakar. Nästan som jag sku vara med och resa istället för att sitta inlåst på dårhus:) Sköt om er, hoppas sängarna blir skönare...Kramar!!

Tot: 0.111s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 47; dbt: 0.0478s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb