80's is back in Singapore!


Advertisement
Singapore's flag
Asia » Singapore
January 1st 2008
Published: January 6th 2008
Edit Blog Post

Singapore ar ett galet tufft stalle! Vi landade har den 29.12 kl 19 efter en halv dygn lang flygresa och var lugnt sagt smatt forvirrade over tidsskillnaden. Dessutom visade det sig att det ar varmt i Singapore! For att inte tala om hur fuktigt det ar! Man kan inte pasta att detta skulle ha kommit som en direkt overraksning, men faktum ar att jag helt glomt bort hur det kanns att ha det varmt..

Det tog oss, speciellt Anna, en stund att komma over jetlagen. Annu pa nyarsaftonsmorgonen var vi inte helt oss sjalva, men tydligen aterhamtar man sig nar man vakar sent, som vi sedan gjorde. Pa nyarsaftonen traffade vi Anna och Ville och at fantastisk seafood, sag Singapores fyrverkeri och besokte Clark Quay, ett omrade med oandligt manga barer.

Vad jag tidigare visste om Singapore, var att det ar modernt och att det finns mycket hoga hus och shoppingmojligheter. Det jag njot mest av var anda de olika etniska gruppernas omraden sasom Chinatown och Little India. I Little India fick vi en liten kulturshock nar vi kom dit. Pga av regn kunde vi inte besoka statsdelen forran sent pa kvallen och nar vi kom dit var det
Bussorah streetBussorah streetBussorah street

vara hoodsin, dvs dar var vi bodde.
fullt av manniskor overallt! Och inte nog med det, det var bara man. Vi stack ganska redigt ut ur mangden och sallan har jag kannt mig sa obekvam. Var tanke var att ga nanstans pa middag, men vi vagade inte ga in i naga restauranger for de var alla fulla av man.. Till sist hittade vi anda ett matstalle dar det satt en vasterlandsk kvinna, sa vi gick och satt oss dar. Maten var fantastisk, servisen otroligt bra och alla var vanliga mot oss! I efterhand fick vi veta att det inte var en normal dag i Little India, utan public holyday och darfor var det sa mycket manniskor ute pa gatorna!!

Sista kvallen traffade vi en lokal couchsurfer, Partha, som vi for till Clark Quay med. Anna och Ville joinade oss senare och kvallen blev till slut ganska haftig. Vi hittade en bar med Laydies night som serverade gratis skumppa (sa mycket man ville ha) sa vi hangde dar tills Ville blev utkastad=) Sen tog vi oss till bar Clinic dar man fick drinkar fran drop. En superkul kvall som ledde till en superdalig nasta morgon da vi var tvugna att resa vidare!

Kort sagt hade jag
Ny ar 2008Ny ar 2008Ny ar 2008

Geri, Anna jag och Ville
det jatte trevligt och tycker att Singapore var en jatte bra start pa resan. Jag kan inte hoppas annat an att resan fortsatter pa samma satt!

Som en parenter ska jag beratta lite om mitt har till nasta. Det ar namligen sa att jag hela mitt liv trott att jag har relativt rakt har, men nu nar jag ar i lander med valdigt fuktig luft, har mitt har plotsligt blivit helt galet. Jag ser ut som en korkad brud fran nan dalig TV-serie storsta delen av tiden! Grymt!

Som en till parentes ska jag beratta en vits fran var resa:
Anna och Helena star i the Underground i London med sina rinkor pa ryggen pa vag till flygfaltet.
Anna sager: Nan har nog nu fisit har.
Helena svarar: Nan har visst varit i farten!

ok, det var allt for denna gang! Beklagar om det finns skrivfel men jag orkar inte lasa igenom nu!
Jag hor av mig igen i Malesien!

Puss,Puss
Helena



Additional photos below
Photos: 7, Displayed: 7


Advertisement

Chinatown igenChinatown igen
Chinatown igen

Mycket att shoppa!
Drunken prawns!Drunken prawns!
Drunken prawns!

Nagon var full pa nyaret.
Anna roker sishaAnna roker sisha
Anna roker sisha

med mangosmak i en skum grand i Arabic Quarter


6th January 2008

Hello Curly-head!
CouCou sötis! Din blog fungerar som en dans...hoppas du orkar skriva lika mycket i fortsättningen också!? Det var ganska rolig incident med ditt hår...skratta gott! Här hemma är allt som vanligt, försökte skriva en mess via apinat men är inte säker ifall den kom fram...hoppas! Ha det bra och sköt om er! Megakram
13th January 2008

Ljuva 80-talet
Du borde nog helt tydligt ha haft en ledande roll i Dynastia eller Dallas, tjusig som du e! Kul att hänga med såhär bakom skärmen på er resa....Pussar:)

Tot: 0.102s; Tpl: 0.015s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0482s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb