E-biken in Zwitserland - St-Moritz - dag 12-13

September 16th 2016
Published: November 19th 2016

15/09/16 – donderdag – dag 12

St-Moritz

Vrije dag. Rustdag. Aanvankelijk grijs en mistig. In de loop van de voormiddag begint het te regenen voor de hele dag. Het is hier fris op 1800m. Eigenlijk koud, en de gasverwarming in de MH wordt aangezet. Spijtig dat we alweer ons mini elektrisch radiatortje thuis vergeten zijn, want elektriciteit is inbegrepen in onze standprijs. Onze buren hadden dit wel voorzien.

Tijd dus voor boeken, kranten bijlezen op internet, foto's opladen, en zoeken naar een andere reisblogserver. Onze oude vertrouwde/reisverslag.com/ is plots verdwenen van het internet, samen met al onze reisverslagen sinds 2011. Kreng!

Dus deze trip geen dagelijks reisverslag voor het thuisfront. Gauw worden toch enkele foto's gepost op een nieuwe internetsite. Dit verslag wordt voor de annalen, a posteriori, aangevuld op deze, voor ons nieuwe server.

16/09/16 – vrijdag – dag 13

St-Moritz

Laatste volle dag in St-Moritz. Voor het op het programma staande afscheidsdiner werd gekozen voor het prachtig gelegen hotel-restaurant met uitzicht op de gigantische Morteratsch-Gletscher dat we leerden kennen tijdens ons oponthoud op de tocht van woensdag.

Deze keer te voet naar het station van St-Moritz en dan met de trein, de Bernina-Express, spoorden we heen en terug tot het stationnetje van Morteratsch. Nu zagen we nog beter hoe mooi de streek van het Berninamassief wel is. Het ging wel een stuk gemakkelijk en comfortabeler.

Het afscheidsetentje was gezellig en lekker. Zwitsers slaatje, Rösti, en Apfelstrüdel. Om een idee te geven van de Zwitserse prijzen, een karafje witte wijn van een ½ liter kostte 32SF (30€). Wel alles professioneel opgediend door dames in traditionele dirndl jurken. Spannend.

Terug aan de mh begon het te druppelen met serieuze regenbuien tot gevolg. De chauffage blijft ook 's nachts opstaan. Het wordt hier veel te koud. Tijd dat we hier opkrassen. Morgen beginnen de meesten aan de terugreis naar huis. Wij planden een verlenging aan de Bodensee.

Tot: 0.521s; Tpl: 0.03s; cc: 11; qc: 52; dbt: 0.108s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb