Nog is regen


Advertisement
Sweden's flag
Europe » Sweden » Västra Götaland County
August 19th 2010
Published: August 21st 2010
Edit Blog Post

Vannacht heeft het nog wat geregend maar bij het ontwaken is het droog. De hemel heeft echter nog een dreigend karakter. Nadat ik betaald heb, volg ik de instructies van de GPS. Ik zou voor 47km, eenzelfde stuk baan moeten volgen. Dit wordt een eentonige rit. Ik passeer langs wouden en meren. De lucht is zeer zuiver. Bij de aanduiding van het dorpje Klassbol ga ik even van de hoofdweg op zoek naar een winkel. Ik vind een dorpswinkel waar ik enkel met salami buitenga, de rest is voor vanavond. Net voor de lunch moet ik langs wegenwerken. Een verkeerslicht laat het verkeer om beurten langs de werken passeren. Als ik daar sta te wachten voor het rode licht wat toch wel even duurt, begint het te regenen. Hoe langer ik er sta, hoe harder het begint. Gelukkig kan ik na de werken schuilen in een bushokje. Ik besluit ook om de jeugdherberg te bellen of er plaats is maar geen antwoord. Na de lunch nog wat druppels maar dan stopt het toch. Men jas begint uiteindelijk te drogen. Er komen ophelderingen in het wolkendek en op een gegeven moment zelfs enkele zonnestralen. Aangekomen in Amal, het eindpunt van vandaag ga ik naar de jeugdherberg maar hier is niemand tot 17u. Langs de supermarkt waar alles al veel goedkoper is dan Noorwegen dan naar de camping. Hier is ook niemand, als ik de prijslijst bekijk, zou dat wel is duur kunnen uitkomen. Ondertussen is het 17u en bel in de herberg voor de prijs. Deze is minder dan de camping dus kies ik voor een echt bed. Ik kan de fiets op de kamer zetten, die ik helemaal voor me alleen heb. Ik stal men spullen uit om te drogen. Ondertussen klaart het buiten ook op.

Advertisement



Tot: 0.196s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 49; dbt: 0.0463s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb