Drukke baan


Advertisement
Sweden's flag
Europe » Sweden
August 20th 2010
Published: August 21st 2010
Edit Blog Post

’s ochtends ga ik eerst langs de toeristische dienst langs. Op men vraag of er een fietsroute is naar Göteborg krijg ik te horen dat ik de grote baan dien te volgen en halverwege wat landelijkere wegen kan nemen. Dan ga ik naar de bib voor online te kunnen maar het netwerk ligt plat. Ze werken eraan en in de tussentijd ga ik naar de supermarkt. Aan de supermarkt word ik nog aangesproken door 2 Zweden die benieuwd zijn naar mijn verhaal. Ze wensen me nog veel geluk. Terug aangekomen bij de bib ligt het netwerk er nog altijd uit en ga ik de baan op zonder een info-update. Nadat ik Amal verlaat zit ik al snel op de drukke E45. In het begin heb ik nog een brede vluchtstrook maar na 20km verdwijnt deze. Er komen ook nog vangrails bij dus het wordt zeer smal. Er staat ook nog een krachtige wind die het tempo compleet tackelt. Ik zet een muziekje op om het dragelijker te maken. ’s Middags eet ik op een parkeerterrein waar ik belaagd wordt door een wesp. Lang geleden dat ik die nog gezien heb. Ik probeer het beestje weg te blazen maar het is een doorbijter. Uiteindelijk kruipt het in men broodzak waarin ik het plet, RIP. Nog 15km tot Mellerud, hier wil ik nog eens proberen een internetterminal te vinden. Via de GPS kom ik aan de bib waarvan de positie totaal niet klopt. Ik probeer dan maar de VVV te vinden en na een paar rondjes rond het centrum kan ik hier online. Ik heb nog geen enkel antwoord van men potentiële slaapplaatsen in Göteborg, dat wordt tricky. Vanaf Mellerud kan ik kleinere wegen volgen, dit is al een pak aangenamer. De wind blijft echter aanhouden. Ondertussen is de hemel betrokken en duurt het niet lang meer voor het nodige vocht neerplenst. Door de wind lijkt het veel harder te regenen dan dat het werkelijk doet. Uiteindelijk stopt het en droogt men jas zelfs op. De laatste 20km gaan langs kleine kronkelende weggetjes die op en neer gaan. Best een aardige stukje om mee te besluiten. Net voor ik op de camping aankom volg ik even een fietsroute door het bos en eigenaardig genoeg kom ik vlakbij de camping uit. Het wordt weer zeer donker en ik zet de tent in spoedtempo op, er gebeurt echter niks. In de keuken is gelukkig een microgolfoven aanwezig voor de verse lasagne die ik kocht.

Advertisement



Tot: 0.269s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 56; dbt: 0.0841s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb