Moeizame dag


Advertisement
Sweden's flag
Europe » Sweden » Västra Götaland County » Gothenburg
August 21st 2010
Published: August 23rd 2010
Edit Blog Post

Een klein onweer voorkomt dat ik me verslaap. Een klein padje door het bos brengt me tot het centrum van Vänersborg. Hier aangekomen begint het terug te druppelen. Ik ga eerst proviand inslaan voor de komende 2 dagen. Dan zoek ik de toeristische dienst waar ik beland na een kleine omweg. Hier is een internetterminal. Ik check vlug men mail om te zien of ik antwoord heb voor men slaapplaatsen in Göteborg maar helaas. Dan heb ik nog een kleine discussie met de persoon achter de balie die me 5 kronen aanrekent voor 2 minuten gebruik van het internet. Ik mag ook langer zegt hij wat ik dan ook doe om men geld optimaal te laten renderen. Het is middag als ik pas echt begin te fietsen. De laatste druppels vallen den de rest van de dag zou het droog blijven met zelfs een beetje zon. Het vinden van een rustige weg naar Göteborg is niet evident want fietsroutes zijn er niet echt en de GPS stuurt me maar al te graag naar de drukke E45 waar ik weiger op in te gaan. Halverwege de middag rijd ik een stukje verkeerd, door slechte aanwijzingen wel te verstaan. Hier verlies ik wel wat tijd. Het is 16u en nog meer dan 50km te gaan. Er is ook een hevige tegenwind waardoor het niet opschiet. Moeizaam ga ik verder. Eindelijk kruis ik de North Sea Cycleroute. Ik volg deze verder naar de kust. Iets na 18u passeer ik een jeugdherberg met nabij gelegen camping. Ik ga informeren of ik van hieruit het centrum per bus kan bereiken. Dit is het geval dus ik besluit daar te blijven. In de jeugdherberg zijn enkel nog grote kamers vrij da ik eventueel aan de prijs van een eenpersoonskamer kan krijgen. Een bed op een slaapzaal is er niet, het is altijd per kamer in Zweden. Ik ga uiteindelijk voor de camping. Het grasveld is een modderige boel. Wat Duitsers tippen me om men tent op de gravelweg op te zetten. Dit is droger maar ook harder. Ik gebruik hun hamer om men tent te verankeren. Er is ook nog een Zweedse kerel met de fiets. Hij wil naar het Zuiden van Spanje. Hij rijdt met een damesfiets met mandje vooraan die je in de Carrefour kan kopen voor 125€. Zijn achterwiel mist al 4 spaken dat hij dringend moet laten herstellen. Fit ziet hij er ook niet uit maar hopelijk haalt hij het. Als ik in de keuken sta te koken krijg ik plots telefoon van Bogdan uit Kungsbacka dat ik morgen al bij hen welkom ben. Ik ga bij de receptie informeren of ik geld terug kan krijgen voor de 2de nacht en dit is gelukkig het geval. De nacht wordt onrustig met het vele autoverkeer en nog wat gedruppel.

Advertisement



Tot: 0.405s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 52; dbt: 0.1988s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb