gezellige nederlanders

Published: July 6th 2013

Een zwempartij en stralend weer was aangekondigd, toch moesten we 's ochtends vaststellen dat het andermaal bewolkt was en dat we dus ook hier niet in het water zullen gaan. Het weer was zich zeker niet zo slecht, de temperaturen vielen best mee en van regen was al helemaal geen sprake. We hielden een echte break dag, even winkelen, lang spelen met de kindjes, enz.

's ochtends trokken we nog even naar het centrum van Hedesunda om daar wat brood te kopen om vervolgens een oude zilvermijnput te bezoeken. Het was even zoeken vooraleer we hem gevonden hadden, zat goed verscholen tussen de huizen Eigenlijk was het ,ondanks de veelbelovende aankondiging, het eigenlijk een behoorlijke teleurstelling. Een put van 20 meter diep, precies een oude waterput, meer niet. De kindjes hadden in elk geval wel hun plezier, er lagen kleine steentjes rond. Één voor één gooiden ze een steentje in de put, de galm die volgde vonden ze enorm fascinerend.

Na de middag trokken ik en twee sympathieke Nederlanders het bos in om hout te sprokkelen. Het bos grenzend aan de campingweide is een echt oerbos, onaangeroerd en moeilijk toegankelijk tegelijk. Slechts enkele stammen konden we uit het bos halen en slechts enkelen waren nog niet door en door rot. De rest van de omgevallen bomen heeft de natuur alweer verteerd.

Wat 's avonds volgde was echt heel gezellig. Een gezellig Nederlandstalig kampvuurtje, wij en 3 nederlandse koppels. Met een Fries, een Limburgs en een regio Eindhovens koppel keuvelden we lekker zonder de tijd in de gaten te houden. Ook op de duisternis kon je je echt niet baseren, het bleef heel de avond schemeren.

Deze ochtend vertrokken we weer wat meer Noordwaarts, om weer op een charmecamping te arriveren. Ditmaal geen Nederlandse uitbaters, wel echte charme. We parkeren onze caravan aan de oever van een prachtig meer. Het is wel duidelijk dat dit een echt geliefde camping is, kort na onze aankomst kon er niemand meer bij. Het fantastische weer deed ons al snel besluiten om onze kindjes hun zwemgerief aan te trekken om een wandelingetje door het water te houden. Echt zwemmen bij een water temperatuur van 20° was wat frisjes, pootje baden is echt genieten. Nadien hielden we nog een snelle wasbeurt in openlucht om strak onze eigen hengel een keertje uit te werpen.

Morgen rijden we alweer verder, zo mooi het meer en de omgeving is, zo avontuurlijk en tevens gevaarlijk is voor de kindjes. Toch hebben mama en papa even ten volle kunnen genieten van dit prachtige plekje.

6th July 2013

Fijn dat jullie zo'n leuke vakantie hebben!!!

Tot: 0.092s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 60; dbt: 0.0585s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb