Hot! Hot! Hot!


Advertisement
Sweden's flag
Europe » Sweden » Värmland County
June 29th 2009
Published: June 30th 2009
Edit Blog Post

Stockholm-Karlskoga


30 grader i skuggan! Började dagen med garantiservice på H-D. Grymt varmt men f-a-s-c-i-n-e-r-a-n-d-e! Jag har alltid misstänkt att H-D är en sekt och nu är jag lite säkrare.
Har nu träffat tre till synes välartade 40-talister som har tatuerat in H-D:s "bar-and-shield"-logo på armen. Fascinerande! Det r u en markandsförares dröm, jamenar ponera att SAAB kunde få en following som innebar att vissa människor:
a) Kör bara SAAB
b) Tatuerar in en SAAB logga med en brinnande kungsörn i bakgrunden
Deras problem skulle vara lösta över en natt!
Om jag kunde få våra kunder att tatuera in trapezia-loggan på armen så skulle VI vara hemma...Ska försöka gräva mer i det hela framöver men visst är det SJUKT fascinerande? Hur många känner ni som har OPEL tatuerat på kroppen? Eller ICA. Eller SEB?

Hursomhelst, efter en stekhet förmiddag kom jag iväg kl 13 i en tropisk hetta. Hade programmerat GARMIN:en att inte välja motorvägar. Problemet är att hojen går som ett skott! Så efter väldigt trevliga 50- och 70-vägar tröttande jag i Mariefred och slängde mig på motorvägen, till navigatorns förtret. Hade programmerat in att undvika motorvägar vilket jag sedan konsekvent ignorerade till Garmins förtret. Varje kilometer var det "sväng väster vid nästa avfart"-vilket jag struntade i-och så började vi om.
Om navigatorn hade haft nån form av självkänlsa så hade den varit suicidal..
27 mil senare landade jag i Karlskoga, den här hojen går som ett j-a skott!
Träffade föräldrarna (som mådde bra) och drog sedan till Kalle och Eva och spenderade kvällen med grill, vin och kampsportsnack.

Advertisement



30th June 2009

Vänta bara...
..tills du själv bokar tid och hamnar i "Sthlm Ink". Du verkar ju rätt frälst... Men va kul att du trivs med sportstern på första långresan! Garmin:en har jag missat. Speciell MC-modell, eller en vanlig bilare? Har du kopplat den tilll batteriet på nåt sätt, eller har den sjukt bra batteri? Har själv funderat mycket på hur man kan få gps:en att funka på ett bra sätt på hojen. Hörlurar i hjälmen? Lycka till med resan! /Johan PS. Fick du plats med en kamera, när du dumpade handduken?
1st July 2009

gps
Jorå, sportyn går som ett skott och kromslädarna med dubbelt så mycket kubik går ju bara dubbelt så fort när vägen inte svänger, sen hänger jag av dom utan problem. GPS:en är en vanlig Garmin som är vattentät och för friluftsbruk med ett vanligt cykelfäste. Dels sparade jag 4000 kr, dels har jag en GPS som jag kan a med på cykel, ute på båten och i fjällen (man släpar ju inte med en MC eller bil-gps utanför fordonet). Men den snackar inte vilket jag tycker är skönt eftersom jag trotsar dess vägar jämt å ständigt =)

Tot: 0.205s; Tpl: 0.01s; cc: 16; qc: 32; dbt: 0.0414s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb