Het waait een pak!


Advertisement
Sweden's flag
Europe » Sweden » Halland County
August 24th 2010
Published: August 25th 2010
Edit Blog Post

Gedurende de nacht kon je al horen dat het buiten geen pretje was. De wind hield lelijk huis. Ik slaap uit en bij men ontwaken is tot men verbazing nog thuis. Hij voelt zicht niet goed en neemt wat extra rust. Ik zit nog wat aan de computer en pak langzaam in. Na het middageten trek ik de deur achter me toe. Ik heb nog 2 koffiekoeken meegekregen en schrijf nog een bedankbriefje. Eens onderweg maak ik al direct een ongeplande omweg. De route deed een klein ommetje dat ik wou afsnijden maar zonder het goed te beseffen volg ik het al. Ik laat de GPS nog even narekenen en zo kan ik toch nog enkele stukken afsnijden. De wind maakt de rit tot een hel. De eerste 2 uur, is deze zeer hevig en krijg ik deze pal in het gezicht. Soms ga ik maar aan 8km/h vooruit zodat het niet opschiet. Daarna draait de windrichting een beetje waardoor ik een beetje sneller ben. Ik kom nog eens 2 ander fietsers tegen, ze gaan naar Hamburg. De wind is voor de ene een hel maar voor de andere plezier. Langs de kust zijn er verschillende aan het vliegeren en kite-surfen. In Varberg zie ik een pijltje van een camping waar ik eens informeer voor de prijs. 210 kronen om met men tent in de wind te staan vind ik teveel. Ik ga verder naar de jeugdherberg waar ik voor 180 kronen binnen zit. Ik passeer nog andere campings maar eindig bij de jeugdherberg. Hier is niemand dus bel ik het aangehangen nummer. Ik krijg een code om binnen te geraken en via een andere code kan ik een luikje openen met daarachter men kamersleutel. Ik ben hier helemaal alleen. Ik installeer me in de keuken en zet de radio lekker hard.

Advertisement



Tot: 0.068s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 32; dbt: 0.0387s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb