Nu på værksted

Spain's flag
Europe » Spain » Valencian Community » Valencia
May 20th 2019
Published: May 20th 2019

Så er hverdagen - så at sige - i gang igen. Og det er også den sidste uge, vi har på skolen hernede. Alle de forberedelser, vi lavede i den første uge, kulminerer i denne. Det betyder, at ugen kommer til at bestå af rent praktisk arbejde. Hvordan resultatet bliver, tør jeg ikke gætte på endnu.

Dagen startede med, at vi fik alle de tegninger, vi lavede i den første uge, leveret tilbage i udskrevet form, og vi blev samtidig opdelt i tre halvnye grupper. Denne del tog heldigvis ikke lang tid. Derefter var det direkte på værksted. Her mødte vi nok alle en eller anden form for udfordring, som nok primært bundede i en sprogbarriere mellem os og spanierne. Selvom de havde forsøgt at forklare efter bedste evne, var der i starten dog en del tvivl om, hvad vi i realiteten skulle kreere.

Stille og roligt kom vi dog i gang, og eleverne kunne til dels hjælpe sprogligt, når tvivlen blev for stor. De tre førnævnte grupper med både danske og spanske elever fik hver deres opgave, hvor en gruppe f.eks. skulle lave stolperne til pergulaen, en anden skulle lave anden del i konstruktionen, og i vores gruppe skulle vi bl.a. lave gulvbrædderne.

Arbejdsprocessen afveg også en del fra den, vi er vant til. Hernede opstiller underviserne maskinerne for eleverne, og eleverne bearbejder herefter emnerne. På trods af mangelfuld forklaring gjorde det processen meget effektiv. Ved fyraften stod 44 gulvbrædder klar. Men der stod også flere dele af den bærende konstruktion fra de andre grupper, hvor bearbejdningen af disse havde taget godt fat.

Tot: 0.067s; Tpl: 0.015s; cc: 10; qc: 28; dbt: 0.0246s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb