Botanisk hage

Europe » Spain » District of Madrid » Madrid
June 16th 2008
Published: June 18th 2008

Dag 3.

Kom oss ut av rommet ca. 10:30. Kjopte empanadas med oss fra superen og spiste paa en benk utenfor Pradomuseet. Hadde tenkt oss dit, men det var stengt paa mandager. Gikk istedenfor til Real Jardin Botanico, som ligger rett ved siden av, og er en stor botanisk hage. Inngang 2€ pr. pers. Eirik var klar for aa soke jobb der, da han saa alle de nydelige rosene.

Gikk deretter til Plaza Major, og videre til Palacio Real og Catedral de la Almudena. Storslaatt palass og katedral! Gikk ikke inn - planlegger aa gjore det en annen dag.

Gikk tilbake til Plaza Major, og oppover mot hostellet. Stoppet for lunsj paa en tapas bar. Kjopte dagens, Eirik maatte bytte sin forrett, kyllingsalat, med Janes pasta med geitost. Hovedretten var god, spesielt Eirik sin, kyllinggryte med hvitlok og masse urter.

Tok en god siesta - vaaknet opp til en mistenkelig kjent lyd utenfor, striregn! Satt inne og leste noen timer til regnet gav seg. Etterpaa gikk vi tilbake til Thai resturanten og spanderte paa oss en skikkelig middag med en flaske rodvin til. Bestemte oss for aa gaa tidlig til sengs - imorgen skal vi til Toledo.

Tot: 0.155s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0777s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb