San Lorenzo de el Escorial, Espanha - A primeira impressão é a que fica.

Spain's flag
Europe » Spain » District of Madrid » El Escorial
May 1st 2008
Published: July 30th 2010

El Escorial

1º de Maio de 2008

San Lorenzo de El Escorial é uma cidadezinha que está mais ou menos a 50 quilômetros de Madri.

Este foi a primeiro lugar que eu visitei depois da minha chegada a Madri. Foi também a primeira vez que eu andei em um trem de linha em Madrid (chamado "Cercanias"). A verdade é que ver uma construção do século 16 em tão bom estado de conservação e com a magnitude que tem o mosteiro/palácio de San Lorenzo de El Escorial impressiona a qualquer um.

Este mosteiro/palácio foi construído a pedido do Rei Felipe II e é onde estão sepultados a grande maioria dos reis espanhóis. Como se trata de um monumento dedicado a Deus a decoração da parte dedicada ao palácio é muito simples quando comparada com outros palácios.

Nesse mesmo dia eu tive a oportunidade de poder visitar também o "Valle de los Caídos" que esta localizado 9 quilômetros ao norte do mosteiro e é onde pode-se ver um momento construído sob as ordens de Franco em homenagem aos mortos da guerra civil espanhola.

A primeira impressão não podia ter sido melhor. E para todos que passam por Madri esta deveria ser uma parada obrigatória, pois tenho a certeza de que este passeio será tão inesquecível para vocês como foi para mim.

Melhores momentos: Visitar o mosteiro/palácio de "El Escorial" e visitar o "Valle de los Caídos".

San Lorenzo de el Escorial, Spain - First impression is the last impression.

May 1, 2008

San Lorenzo de El Escorial is a town that is located more or less 50 kilometers from Madrid.

This was the first place I've visited since my arrival in Madrid. It was also the first time I caught a regular train in Madrid (called "Cercanías"). The truth is that seeing a 16th century building in as good condition as it was and with the magnitude that has the monastery/palace of San Lorenzo de El Escorial is impressive to anyone.

This monastery/palace was built after the request of King Felipe II and is where the vast majority of Spanish kings are buried. Since it is a monument dedicated to God, the decoration of the part devoted to the palace is very simple when compared to other palaces.

That same day I had the opportunity to also visit the "Valle de los Caídos" which is located 9 km north of the monastery and is where you can visit a monument built under the orders of Franco to honor the deads of the Spanish Civil War.

The first impression could not have been better. And to all who pass through Madrid this should be a must, because I'm sure that this tour will be as memorable for you as it was for me.

Best moments: Visiting the monastery/palace of "El Escorial" and visit the "Valle de los Caídos".

Tot: 0.093s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 58; dbt: 0.0405s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb