ZORLU GECE

October 1st 2013
Published: February 1st 2016

ISTANBUL-BARCELONA

GÜN 01 GÜNLERDEN SALI:
Barcelona El Prat havaalanına tam vaktinde indik ..
Hava güneşli ve çok güzel..
Alanın altında metro istasyonu var …
bindik fakat ben Passeig de Gracia 'da inmek gafletinde bulundum …
Bir bıraktığını bir daha bulamadığımız için meğersem metro tadilatı nedeniyle aktarmayı istasyon içinde yapmak yerine önce caddeye çıkarak ve bir hayli yürüdükten sonra tekrar başka bir girişten alt katlara inerek aktarmayı gerçekleştirdik Bu kez doğru istasyon olan Liceu ‘ da indik ..
Gözünüzde canlansın diye yazıyorum :La Rambla Barcelona'nın İstiklal Caddesi ..Liceu da bizim Galatasaray durağı …
Ayşe fazla metro ve fazla yürümeyi sevmediğinden, otelimizi curcunanın ortasından seçtik.
Liceu durağından çıkınca ,otelle burun buruna geliyorsunuz..
Odamız hapishaneden esinlenmiş ve minimalist düzenlenmiş …
tek ışık giren pencere ulvi bir hava versin diye yerden 2:5 m yüksekte…
Burada kalmamız pratik olarak imkansız..
Alt katta mütasyona uğrayarak aslında Hintli olup Raoul haline dönüşmüş arkadaşımla görüştük..
Allahtan durumu çabuk kavradı ve dilersek hemen paramızı iade edeceğini belirtti..
Bavulları açmadan kendimizi yürüme mesafesinde Boqueria' ya attık …
La Boqueria, La Rambla üzerinde kentin en tanınmış pazarı..
Tarihi 1217 ye dek uzanıyor yani Osmanlı ‘dan önce varmış..
1470 te domuz
pazarı haline dönüşüyor..
Daha sonra balıkçılar ve kasaplar devreye giriyor ..
1840 ta resmi kimliğini kazanan pazar, bir çok değişimden sonra
1853 te açılıyor ..
1911 de pazara yeni bir balık pazarı ekleniyor ..
Bizim gittiğimiz bu tarihte 100.yılını kutluyormuş ama ,neyin 100 .yılını kutluyor belli değil..
İçi turist kaynıyor ve şimdiki haliyle gırtlak üzerine ihtisaslaşma görülüyor …
renkler başınızı döndürüyor..hırslandıkça deklanşöre basıyorsunuz…
Hep gittiğimiz yerde 2 sandwich bütün acımızı aldı ve bizi kendimize getirdi..
Çıkışta artık Plaça Reial zamanımız gelmişti..
Oturduk içecek bir şeyler ısmarladık ama esas yoğunlaştığım konu acaba bu akşam kalacak başka bir yer bulur muyum ?
Plaça Reial ( kıraliyet Meydanı ) La Rambla üzerinde Barri Gothic muhitinde yer alan son derece turistik bir meydandır.
Özellikle geceleri, Sidecar,Jamboree,Karma gibi ünlü gece kulüpleri adam almaz…Bunun dışında oldukça ünlü lokantalar kare şeklindeki avlunun her tarafına dizilmiştir.
19 YY da Francesc Daniel Molina i Casamajó tarafından tasarlanan meydanın, bir ikizi Mexico City de Garibaldi meydanıdır..
meydanın lambaları Antoni Gaudi imzasını taşımaktadır..
Meydanı yine Barrio Gothic mahallesinde yer alan ,Placa del Rei (Kral meydanı) ile karıştırmamak gerekir..
Birisi kral meydanı diğeri kraliyet meydanıdır …
Ayşe'yi meydanda bırakarak, hemen
meydanın arkasında yer alan bir motel/ ev buldum ..
Ne var ki ana kapıyı açan yok ..
Yeri güzel ama vazgeçmek zorunda kaldım ..
Bu kez Meydanın tam karşısında yer alan bir otel/pansiyon buldum ..
Odanın penceresi var …balkonu var …tavan en az 5 m ..Ohh be
Kızcağız, bu odanın yarın boşalacağını söyledi …ona da razıyız…
Akşam üstüne dek Ramblas'ta vakit öldürdük..
Ayşecik ile Cortado içeriz hayalleri kuruyorduk ..
Cafe De L'Opera'da hayaller gerçek oldu..
Bu akşam programımızda Taller de Tapas var ..
Barcelona ‘nın mütevazı fakat en ünlü tapasçılarından birisi burası …
eskiden bir taneydi şimdi yürü ya kulum trendine girerek dükkan sayısını daha doğrusu tezgah ( taller tezgah demektir ) adedini 7 ye yükseltmişlerdir ..
En hoşuma giden halleri fazla bağırmamaları ..
Meraklısı için adres : http://www.tallerdetapas.com/eng/index.html
Güzel ve tam tadında bir yemek yedik ve hapishaneye dönüp yattık ..

Günün Klipi:

Tot: 0.132s; Tpl: 0.014s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.0284s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb