HAPPY BIRTHDAY TO YOU ...

Spain's flag
Europe » Spain » Catalonia » Barcelona » La Rambla
May 26th 2022
Published: June 21st 2022

26 mayıs 2022 Perşembe G03

Bugün Sveta nın doğum günü ..aslında bugünü burada kutlamak için çok bekledik veee nihayet gerçekleştiriyoruz galiba ..

Sabah derhal kendisini kutladım ..Kahvemizi içtikten sonra yola çıktık ..uzun aramalardan sonra Park Guell otobüsünün yerini saptadık ..Otobüs bizi parkın kapısına kadar götürdü..

Dağlara taşlara kadar bir kuyruk..Nerede benim sorgusuz sualsiz parka daldığım günler? nerede şimdiki hali ..

Doğrusu yadırgıyorum ama bu kadar reklamı yapılınca haliyle Dünyanın her yerinden kopup gelen binlerce insanı bu parkı merak ediyor ..

Eskiden Hazretin evini ziyaret etmek serbestti şimdi orası için ayrı para istiyorlar ..Mezarlık kısmını da kapatmışlar galiba …

İnanmayacaksınız ama terasa bile sayılı adam alıyorlar ..Orada ayrı bir kuyruk bekledik ..sahte gülücüklerle arkamızda Gaudi kuleleri ile fotoğraf çektirmek için bir götlük yer dileniyoruz..

Her halde buraya son gelişim ..Bir daha bu eziyeti çekmem gibi ..Sveta'cık çok mutlu ...nasılsa meşhur Salamanderin önünde fotoğraflar çekildi .herkeste bir elleme merakı var ..ellemeden foto alınmıyor galiba …bir yerin ne çabuk kutsallaştırıldığını gördükçe insan beynine inancım azalıyor ..

Bir taraftan güneşin etrafına füze yolluyorsun bir taraftan da dahi bir insanın hayal gücünü zorlayan eserlerini izlerken mutlaka değmek istiyorsun ..işimiz zor be abi…

Birazda aşağılarda oyalandık ..Küçük su kuyruğu 45 dakika sürüyor gerisini tahmin ediniz … Daha fazla sinirlenmeden parktan çıktık tekrar otobüsümüze dönüp plaza Catalunya da indik …

Şimdi sıra öldürücü darbe olan Sagrada Familia da …Bizim evin avantajı Universidad durağı ile Catalunya ya eşit mesafede oluşu …Metrodan Sagrada durağında ayrıldık ..Bir milyon kişi içeri girmek için sıra bekliyor ..Ben bir cafeye kuruldum ve Sveta yı azat ettim ..Gezdi gezdi ve geldi .Benim kaçıncı görüşüm ve artık çok heyecan veriyor desem yalan olur ..Fakat yine de bunu tasarlayan adama hayran olmamak mümkün değil ..Bir adam tüm bir şehrin yükünü taşıyor ve Barcelona'yı dünyada bu kadar ziyaret edilmesi gereken kentlerde üst sıralara taşıyor ..Ne adammışsın be Gaudi ..bir dahi olarak kabul edilmekle birlikte renk körü olduğuna dair bir iddia vardır. Bu iddiaya göre, eserlerini yardımcısı Josep Maria Jujol olmadan yaratması mümkün değildi.Bu da magazin kısmı...

Gaudí’nin eserlerinin sekiz tanesi UNESCODünya Mirası Listesi'nde yer alır. Park Güell, Palau Güell ve Casa Milà 1984’te, La Sagrada Familia’nın “İsa’nın Doğuşu” cephesi ile yeraltı türbesi, Casa Vicens, Casa Battlo ve Colonia Güell Türbesi 2005'te UNESCO Dünya Mirası Listesi’ne girmiştir.

Sen tüm bunları bir ömüre sığdır sonrada pisi pisine git bir tramvayın altında ezil be kardeş…oldumu yani ? Bu son hiç yakışmadı sana

Artık eve dönmek ve yıl dönümünü kutlamak üzere hazırlanma zamanı ..Los caracoles kapalı olanca alternatif olarak Barcelona nın en eski lokantası olan "Can Culleteres" de yer ayırtmıştım…Tam 20 :00 de oradaydık bize hoş bir masa verdiler…bana göre güzel bir kutlama oldu ..yemeğin tek mumluk bir pastası bile vardı..Oradan Ocana ya geçtik ve bakla ağızdan çıktı ...meğerse çiçekli bir kutlama bekleniyormuş …söyleyeceklerimi yuttum ..bugün onun günü …otele döndüğümüzde biraz buruk olduğunu hissettim ...yine yaranamadık ...

Tot: 0.084s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 27; dbt: 0.0396s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb