Akutmottagningen


Advertisement
Spain's flag
Europe » Spain » Castile & León » Valladolid
April 27th 2011
Published: April 27th 2011
Edit Blog Post

Kära bloggläsare,

Tiden i Valladolid närmar sig sitt slut och jag har denna vecka börjat på min sista placering, på akuten. De första dagarna har jag upplevt på ett väldigt positivt sätt och jag är otroligt tacksam över de möjligheter jag har att öva medicinsk teknik med en sådan frekvens som på akuten, venprovtagning, pvk och EKG t. ex. Jag upplever kontakten med läkarna som närmare och det tycker jag också om. De ansvariga på avdelningen uppfattar jag som lyhörda och flexibla, jag har bett om att få deltaga vid en förlossning då förlossningen ligger vägg i vägg och idag såg jag min första någonsin! Jag blev väldigt berörd och det var en stund fylld av glädje och fascination.

Jag känner mig med andra ord väldigt välkommen och upplever bemötandet av handledarna som gott, de har tålamod och visar förståelse för hur det är att vara utbytesstudent, vid någon språksvårighet till exempel. Vi studenter är välkomna på läkarnas föreläsningar och har även egna seminarier, som på IVA. Jag förbereder mig annars för en tentamen i barnsjukvård som jag ska ha nästa vecka när jag inte är trött efter alla intryck på akuten 😉

Må väl

Advertisement



Tot: 0.064s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0411s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb