Akuten


Advertisement
Spain's flag
Europe » Spain » Castile & León » Valladolid
December 21st 2010
Published: December 26th 2010
Edit Blog Post

Mina sista två praktikveckor i Valladolid gjorde jag på Akuten, det var egentligen inte planerat från början men eftersom jag inte satt några PVK:er ( perifera infarter via vilka man får t.ex. dropp) och inte gjort några andra moment under min tidigare praktik här, så fick jag chansen att vara lite på akuten också. Jag trivdes väldigt bra på akuten och fick sätta mycket PVK:er, det är nästan sjuksköterskornas huvudsakliga uppgift där. I perioder är det väldigt högt tempo på Akuten och ibland finns det inget alls att göra det pendlar mycket. Jag var även en kväll på Barnakuten vilket också var väldigt spännande.

Under den här veckan var jag också i Salamanca och firade universitets nyåret, det var en oförglömlig upplevelse. Studenter från hela Spanien hade samlats i Salamanca för att fira och vid 12-slaget var nästan alla på Plaza Mayor. Mäktigt!


Advertisement



Tot: 0.072s; Tpl: 0.019s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0426s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb