Madrid, mera besök och brännskadeavdelning


Advertisement
Spain's flag
Europe » Spain » Castile & León » Valladolid
December 21st 2010
Published: December 26th 2010
Edit Blog Post

Under vecka 49 var det helgdag både måndag och onsdag vilket innebar att vi fick tre dagars ledigt. Under dessa tre dagar och helgen innan tömdes Valladolid på Erasmusstudenter eftersom alla gav sig ut på resor inom och utanför Spanien. De flesta erasmustudenter försöker resa så mycket som möjligt under sitt utbyte. Själv reste jag till Madrid på måndagen med en av mina lägenhetskompisar och i Madrid träffade vi några av hennes kompisar. I Madrid gick vi på museum ( Prado och Reina Sofia), tittade på Plaza Mayor, Puerta del sol, Palacio Real, Gran Vía och en del annat. Mamma som skulle komma och hälsa på mig i Valladolid flög till Madrid så jag for och mötte henne på flygplatsen där vi hyrde en bil som vi hade under hela tiden när hon hälsade på. Torsdagen och fredagen den veckan gjorde jag mina sista dagar på intensiven. Under sista dagen fick jag se lite av brännskadeavdelningen som ligger i ankytning till Intensiven, det var väldigt intressant. Det var väldigt varmt i rummen där eftersom brännskadade har svårt att hålla en normal kroppstemperatur.

Under helgen gjorde mamma och jag ytterligare en resa till Santiago de Compostela, en stad i norra Spanien som är målet för många pilgrimsvandringar. Det är en väldigt fin stad med en mycket vacker och mäktig katedral. Vi hade en jättetrevlig helg där.

Advertisement



Tot: 0.067s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0426s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb