Laivalla Santa Cruziin

Spain's flag
Europe » Spain » Canary Islands » Tenerife
January 17th 2023
Published: February 1st 2023

Vaihdettiin saarta. Heräsin jo klo 3.30, enkä nukkunut kunnolla sen jälkeen. Herätys oli lopulta klo 8. Aamupala ja kamat kasaan. Jukka ehti käydä vielä kävelyllä. Käveltiin Santa Catalinan puistoon. Laivafirman bussi oli ajoissa ja lähti klo 11. Sillä päästiin puolessa tunnissa saaren luoteiskulmaan Agaeteen. Klo 12 lähteneessä laivassa oli hyvin tilaa. Aallot olivat sen verran voimakkaat, että minun ei tehnyt mieli syödä eikä juoda siellä mitään.

Santa Cruzissa käveltiin reilu kilometri asunnolle Weyler-aukion lähelle. Reitillä oli mäkeä ja jalkakäytävillä paljon laattoja asfaltin sijasta. Ohjeet olivat tarpeen sisäänpääsyyn, koska avainkotelo oli kadun toisella puolella. Nyt oli sellainen Airbnb-asunto, jossa oli kummallekin oma makuuhuone. Olin pyytänyt pesukapselin pyykkikonetta varten, jotta saatoin pestä vaatteitani.

Otettiin lähiaukiolla mojitot ja katseltiin kun ratikoita meni ohi. Käveltiin Espanjan aukiolle. Siellä sai vielä 10 eurolla menu del dían, johon tuli juoma, alkuruoka, leipä ja pääruoka. Myöhemmin käytiin kahvilassa jälkiruualla. Minun oli tarkoitus ottaa leivoksen kanssa iso kuppi teetä ja pieni paukku hunajarommia. Teetä tuli aika pieni kupillinen, ja rommia puolestaan iso lasillinen. Käveltiin auditoriolle ja tultiin ratikalla takaisin. Maksusysteemi tuntui ensikertalaisesta hiukan mutkikkaalta. Minä olin hankkinut nettilipun. Jukka osti automaatista jotain 5 eurolla, eikä ymmärtänyt espanjankielisiä tekstejä. Kun lähellä oli asiakaspalvelupiste, käytiin kysymässä sieltä, mitä kortille oli tullut. Jukka leimasi sitten korttinsa lukulaitteessa ja minun piti skannata kuva ratikan seinältä.

Google mapsin avulla löytyi lähin ruokakauppa. Kun tultiin sieltä asunnolle, alkoi sataa. Kävin suihkussa ja pesin koneellisen pyykkiä. Käytin vielä kuivuriakin jonkin verran, mutta laitoin sitten pyykit kuivaustelineeseen. Koska ulkona oli kosteaa, niin nostin telineen olohuoneeseen. Kiva espanjalainen kaupunki. Nukkumaan klo 23.

Tot: 0.211s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 48; dbt: 0.0993s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb