Mallorca - Haar ware schoonheid & charme (DUTCH)


Advertisement
Spain's flag
Europe » Spain » Balearic Islands » Majorca
May 17th 2010
Published: May 17th 2010
Edit Blog Post

Finca Es Castell

Net terug van de Balearische Eilanden, en wat een belevenis was dat. Toen ik 1 maand geleden aan een vakantie in Mallorca inbeelde, dacht ik aan feesten, zonovergoten stranden met meer toerisiten dan het strand daadwerkelijk aan kan. Totaal niet waar ik naar zocht, maar uiteindelijk toch op de Balaerische eilanden beland.

Dit kwam doordat ik de eigenschap heb alles tot in de puntjes te willen weten voordat ik ergens aan begin, met vakanties dus ook. Ik zocht naar een rustgevende vakantie, waarbij cultuur snuiven en gemak de overhand hadden. Een feestje op zijn tijd is leuk maar ik ben inmiddels geen 16 meer en heb dus geen all-in partyholiday meer nodig. Ik kwam naar lang zoeken op de website van http://baleares.com terecht. Waar ¨Agroturismo¨ (ook wel bekend als landelijk toerisme in Nederland) mijn aandacht trok, hier had ik nog nooit van gehoord en ben hier dus ingedoken.

¨Agrotursimo¨ bleek ¨mijn tourism¨ en na lang zoeken vond ik een ¨hotel rural¨ (zoals ze het daar noemen) genaamd Es Castell. Het boeken werd makkelijk gemaakt omdat Rusticrent (het bedrijf waarbij wij boekten http://www.rusticrent.com), een huurauto voor ons regelde en suggereerde activiteiten en onder de bevolking goed gewaardeerde restaurants aanbeveelde.

Eenmaal aangekomen op het vliegveld en na de huurauto gevonden te hebben gingen wij op weg naar ons veelbelovende Es Castell.

Toen wij arriveerden bij Es Castell waren wij meteen verliefd op deze streek. Het leek alsof tijd hier stil had gestaan, hier stonden wij, in het midden van bergen overwelmend groot, bossen overdonderend mooi, bij een finca die een magisch rustgevende atmosfeer uitstraalde.

Wij spendeerden onze dagen hier bij het zonovergoten zwembad of terras, met wandelingen door de ongerepte natuur die om de Finca heen ligt, het eten in kleine, maar ¨echte¨ Spaanse restaurantjes, het verkennen van het veelzijdige eiland en natuurlijk, simpel weg puur genieten van het prachtige natuurlandschap.

Tijdens onze veel te korte week hier hebben wij ontzettend genoten en als het ware onze ¨batterij¨ opgeladen om in Nederland weer even door te kunnen, om uit te kijken terug te keren naar de Balaerische eilanden..

Advertisement



Tot: 0.084s; Tpl: 0.022s; cc: 8; qc: 48; dbt: 0.0342s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb