Ferie til Mallorca

Europe » Spain » Balearic Islands » Majorca » Palma
July 26th 2015
Published: July 26th 2015

Strand på MallorcaStrand på MallorcaStrand på Mallorca

Her kan man gå i timesvis!
Da har vi akkurat kommet hjem fra en ferie til Mallorca, og hvilken øy dette er! Dette må være ferieøya som har absolutt alt man kan tenke seg. Vi bodde på et flott hotell rett utenfor Palma by, i retning Illetas, og derfra har man egentlig kort vei til alle plasser og severdigheter på Mallorca. Jeg vil anbefale Mallorca som et reisemål til alle som er ute etter et solsikkert sted i syden, for her skinner sola hele dagen. Vi brukte denne reiseguideni forkant av turen til lese om forskjellige plasser på Mallorca, og det smart ettersom vi på forhånd visste hvor vi ville reise, hvilke utflukter vi skulle være med på og hva vi hadde lyst til å se. Så hvor skal man egentlig begynbne for å anbefale denne øya videre til andre turister?

Først fremst vil jeg trekke fram storbyen Palma de Mallorca. Den minner en del om Barcelona, bare at byen er litt mindre og kanskje enda mere koselig, i forhold til storebroen over sjøen i vest. Palma har alt, og da mener jeg alt. Koselige spisesteder, små torg og trange gater, en marina med båter fra hele verden, katedralen som du besøke, flotte strender rett utenfor
Cala på MallorcaCala på MallorcaCala på Mallorca

Øya har hundrevis av disse!
sentrum, en gamleby som er utrolig sjarmerende og shopping i alle prisklasser og ønsker. Når man i tillegg treffer hyggelig mennesker nesten over alt, så skjønner du sikkert hvorfor jeg har forelsket meg i Palma!

Skal oppdatere reisebloggen mere etterhvert om blant annet vår utflukt til Soller, som var helt fantastisk, men dette blir alt for i dag. Følg gjerne bloggen videre fremover, så kommer det en rekke reisetips til deg som ennå ikke har besøkt øya!

COMING SOON HOUSE ADVERTISING ads_leader_blog_bottom

Katedralen i PalmaKatedralen i Palma
Katedralen i Palma

Hit må du reise!
Port de SóllerPort de Sóller
Port de Sóller

Øyas vakreste by!

Tot: 0.096s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0517s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb