Andalucia - Castillo de Colomares - Bajeczny Zamek

Europe » Spain » Andalusia » Málaga » Benalmadena
November 21st 2015
Published: February 6th 2016

Na koniec zostawiłyśmy sobie piękny zamek Colomares który nie jest typowym zamkiem, ale jest pomnikiem poświęconym Krzysztofowi Kolumbowi i jego odkrywczym wyprawom.

Zamek został wybudowany w latach 1987 - 1994 przez dr Stephen Martin Martin, lekarza medycyny ze Stanów Zjednoczonych. Doktor Martin przez całe zawodowe życie oszczędzał pieniądze by móc zrealizować swoje marzenie. W 1987 roku rozpoczął budowę na pięknie położonej własnej działce budowlanej Przy pomocy dwóch murarzy J. Blanco i D. Nunez i w oparciu o swoją ogromną wiedzę, zapał i środki finansowe opowiedział historię Kolumba. Budowla jest połączeniem najpiękniejszych architektonicznych stylów – romańskiego, gotyckiego, muzułmańskiego i bizantyjskiego. Jego elementy nie sa przypadkowe. Znajdziemy tutaj fontannę wężową, fontannę zalotów (jako pamiatka spotkania Króla Ferdynanda i Izabeli), zamek Izabelli, dom Aragona, bramę jedności, fontanny, wieże i wiele innych elementów związanych w jakiś sposób z życiem Krzysztofa Kolumba.

W zamku kryje się maleńka, o powierzchni 1,96 m², kaplica pod wezwaniem Świętej Izabeli Węgierskiej. Została wpisana do Księgi Rekordów Guinessa jako najmniejsza kaplica na świecie. Dzisiaj nie można jej było zobaczyć od środka, ponieważ jest przygotowywana do zdobycia statusu muzeum i jest zamknięta na czas nieokreślony.

Chociaż Benalmadena nie jest dużą wioską to miałyśmy trudności z odnalezieniem tego zamku. Praktycznie nie ma żadnych reklam czy znaków wskazujących drogę. Jak się później okazało, podczas rozmowy z pania przy kasie, państwo nie ułatwia życia właścicielom tego pomnika. Każą sobie słono płacić za reklamę czy znaki kierujące do Zamku. Są to jedak zbyt wysokie koszty dla włąścicieli by mogli to opłacić. Przychód z biletów ( cena to tylko 2 euro) realizowane są na bieżące prace konserwatorskie, dbanie o rośliny i ogód oraz opłaty związane z pomysłem utworzenia małego muzeum z tego zamku. Właściciele liczą, że status muzem pozwoli im na lepsze rozreklamowanie tego cudownego miejsca.

Dużym zaskoczeniem była dla nas informacja przygotowana w języku polskim. To było jedyne miejsce w Andaluzji, które miało wydrukowane informacje w języku polskim i kilkunastu innych.

Zamek Colomares zajmuje powierzchnię 1500 metrów i jest największym na świecie pomnikiem poświęconym odkrywcy Ameryk. Jest położone w przepięknym miejscu, na wzniesieniu, z którego mamy dech zapierające widoki na morze. Niewątpliwie jest to miejsce gdzie można się rozmarzyć i poczuć jak w bajce.

Tot: 0.125s; Tpl: 0.016s; cc: 17; qc: 23; dbt: 0.0938s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb