Blogs from Almerimar, Andalusia, Spain, Europe

Europe » Spain » Andalusia » Almerimar September 3rd 2013

Estepona to Almerimar We have suffered a distinct lack of wind travelling East along the Spanish coast. This has meant us motor sailing the entire time, sails out more for decoration than any purpose !! but we have enjoyed the stop offs. Estepona was a very pleasant marina, clean and well kept. Having tried to squeeze us into a berth designed for a canoe they found us a spot at the end of the pontoon which was ideal. There is the normal array of bars and eateries around the marina. Fuengirola was pleasant too. We ventured out and found a place for lunch that sold pints of lager for a euro, Sam ate and I drank… bliss. We walked to the castle which was hosting a ‘medieval fayre’ and I was fascinated by a ... read more
estepona1
estepona2
marina del este6

Europe » Spain » Andalusia » Almerimar August 3rd 2012

Sans envie de nous baigner sur la plage de Guardamar,bordée d'immeubles moches,nous avons repris la route et avons fait quelques kilometres en direction de Torrevieja. A la hauteur d'une passerelle enjambant la route nous sommes descendus vers la plage sur un chemin a travers dunes tres agréable. Apres un petit bain,on redécolle a la recherche d'un petit port de carte postale,comme on en trouve tant dans les iles de méditerrannée: une jetée,quelques barques,un p'tit restau... on ne trouvera rien de tout cela (du moins pas ce jour lá). Les stations balnéaires des années 70 et les villes portuaires glauques s'enchainent. On finit par atterrir apres moults déconvenues dans un endroit totalement étrange... Apres Alméria,nous traversons des kilometres de "serres" (de champs couverts de baches blanches),avec de rares villages quasi déserts dans lesquels on croise parfois un ... read more
Almerimar: le lobby
Amerimar

Tot: 0.043s; Tpl: 0.003s; cc: 4; qc: 16; dbt: 0.0141s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb