Aankomst

Europe » Slovenia » Upper Carniola » Ljubljana
May 21st 2008
Published: May 21st 2008

Hallo allemaal!

Hier zijn we dan, in Ljubljana.
Het is dan wel bewolkt en nog een beetje koud hier, maar we vermaken ons prima.
De reis hierheen ging heel erg vlot, en hoewel we vooraf niet volledig zeker waren of het ons ging lukken om helemaal hier te komen (treinstakingen, busverbindingen en treinkaartjes) ging het allemaal heel erg makkelijk.
We zijn maandagmiddag in Delft vertrokken met de tram naar het station, dan met de intercity naar Rotterdam gegaan, daar de Internationale trein gepakt naar antwerpen, en van daaruit naar Temse gegaan met de bus. Dinsdag hebben we een huurauto gehaald omdat de belgische spoorwegen aan het staken waren en daarmee zijn we naar Charleroi gereden.
Van Charleroi in iets meer dan een uur naar Venetie gevlogen en hebben daar de bus naar station Mestre genomen (die daar ook iets meer dan een uur over deed)
Gelukkig konden we daar nog kaartjes reserveren voor de nachttrein naar Ljubljana, die daar 2 uur later zou vertrekken. 2 uur is eigenlijk teveel om in Mestre door te moeten brengen, maar gelukkig bracht de McDonalds soelaas.
Uiteindelijk namen we om 21:40 de trein naar Budapest die ook langs Ljublana komt.
We werden om 2 uur 's nachts opgewacht door de vriendelijke manager van t hostel en konden daar meteen het stapelbed in klimmen.
Deze morgen zijn we even de stad ingelopen om wat proviand in te slaan en zometeen gaan we de stad helemaal onveilig maken.
Morgen reizen we door naar Bled, en als we daar nog tegen een computer met internet aanlopen horen jullie meer.

groetjes,
René en Leen

Tot: 0.061s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0332s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb