290.den - bled / vodopad sum/


Advertisement
Slovenia's flag
Europe » Slovenia » Slovenian Littoral
November 14th 2018
Published: November 14th 2018
Edit Blog Post

Rano totalne nahovno po vcerajsich 5 pivach.

Natlacil som do seba puding a zapil to tekutim jogurtom a siel pokracovat v spanku.

Z postele som sa nakonec vykopal az ked dosla jedna baba co bola v rovnakom hosteli v lublane ako ja.

Povedala mi svoje plany. Zajtra bohinske jazera a dnes vodopad sum.

Povodne som chcel ist na vrch osojnica ale vonku nahovno pocasie, hmlisto.

Nuz teda si to mierim pesi k vodopadu sum.

Idem po asfaltke az do deninky zasip.

Okolo dedinske domceky, polia, kravy, ovce. V pozadi vysoke vrchy, ktore su fakt neni dobre videt bo hmlisto.

V zasipe sa napajam na znacenie smer kostolik sv.katarini.

Ten nic extra , od neho startuje lesna cesta k vodopadu.

Ziadny hiking ale len walking cez les. Cesticka pohodova, obcas sa cesta rozdvojovala ale offline mapa pomohla.

Klesam k vodopadu. Tu je vstup do roklini vintgar, ktory je spoplatneny / podla google 9e/ ale je zima a domcek kde sa predavaju listky je zavrety tak nateseny,ze to dam gratis klesam este nizsie po schodoch k vyhliadke na vodopad.

Tu lepim nalepku.

Vyhlad fajn na dost silny vodopad, vyskovo oproti inym co som videl nic extra ale stalo to za to. Voda uplne paradna, cista.

Stupam nazad k domceku kde sa predavaju listky do rokliny, pokracujem po drevennej cesticke proti prudu rieky.

Voda velmi pekna, roklina tiez.

Predomnou sa zjavuje dost vysoko zeleznicny most s peknym oblukom, paradicka.

Hore na moste su davaja zelezniciari v reflexnych vestach.

Dalej vsak uz nepokracujem, je tu branka. Kurvy ju zavarili takze sa neda ist gratis v rokline. Velka skoda, bo to vyzeralo velmi zaujimavo ale zas za 9e asi ne, ono je isto vo svete dost podobnych miest. Trebars taky kanon matka v macedonsku.

Mensie stupanie nazad.

Od kostolika sv.katariny by bol aj super vyhad na okolie keby v dialke nebola hmla.

Gostilna kurej je moja obedova pauza.

V plane som mal hribovu polievku a tu tu aj maju, len dost drahu.

Ale kukam okolo ludia maju velke taniere tak to bude asi velka porcia.

Ked mi to casnicka donisla skoro som padol pod stol, uplne prti polievka za skoro 4e.

Neskor dosli 4 domaci, im casnicka ponukla aj obedove menu / lacnejsie nez ostatne/, mne to spina neponukla a ani to nemali nikde vypisane.

Ked som im kukal do tanirov tak riadne velke porcie.

Polievka mi naozaj dobre padla.

Na ubytko odskocenie na wc a mensia prehliadka mini mestecka pri jazere.

Mestecko je ozaj mini, proste mala dedinka.

Jazero velke, v strede je ostrovcek a na nom kostolik a suvenirovy shop a tusim restika. Aspon tak vravela recepcna, ktora sa v decembri chysta cestovat do azie / thajsko, vietnam, malajzia a bali/. Jednosmerka z milana ju vysla 299e do bkk.

Nuz nad jazerom sa vypina malicky hrad. Ale sem sa tez vraj neoplati chodit. Nic extra tu neni. Tak vravela recepcna.

Na ubytku len lezanie.

Gostilna Pri Planincu je moja dnesna vecera.

Dnu je pub, restika, hore na poschodi pizzeria.

Davam rizek plneny sunkou a syrom, k tomu opekane zemiaky a pivo.

Dnu to vyzera uplne paradne. Bar, vsetky steny vratane stropu oblozene spz aut z roznych krajin.

S casnickou sa dohovarame slovensko slovinksy.

Neskor dochadza ang dochodca co si tu dava robit zuby.Uz je tu treti krat.

Inak aj lea vravela, ze sem chodi zubarovy tak asi dost kvalitny.

Mna zub uz prestal boliet ale neni som si isty ci je to fakt ok.

Rizek ozaj obrovsky, ledvaj som to do seba natlacil.

Na ubytku zacatie kompletizovani chorvatska, 2 tyzdne ma vysli cca 410e a to som mal ubytko v rijeke a karlovaci, zahrebe zdarma.

Na hosteli kopa novych ludi.

Co som prekvapeny vela osamelych cestovateliek. Zvacsa australcanky, kanadanky a us. Uz podla tychto narodnosti si kazdy vie domysliet ake su to krasky.

Niektore nevedili pochopit rozdiel medzi slovincinov a chorvatcinou resp srbstinou.

Jedna je na ceste uz 3 mesiace, ma za sebu z exotiky trebars ukrajinu.

Skoro vsetci si tu varia. Zvacsa cestoviny.

Ono keby asi cestujem dlhodobo po europe, varim si i ja, bo restiky su drahe v porovnani z aziou ale uz to mam za par, tak srat na to.

Zajtra skusim dat narocnejsiu turistiku na vrch vogel /1922m/ ale fakt len skusim, bo hore bude isto velka zima.

Inac nic co by stalo za zmienku. Ono prakticky uz len dozivam tuto cestu.

naklady

hribova polievka - 3.8e /karta/
voda 1.5l - 0.29e
nakup - 1.34e /karta/
vecera - 16.7e / karta, plneney rezen syrom a sunkou, opekane zemiaky, capovane pivo 2.6/

Advertisement



Tot: 0.801s; Tpl: 0.013s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.3732s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb