Ockovanie,letenka,pas,viza do Ciny


Advertisement
Published: March 19th 2013
Edit Blog Post

Ockovanie - 147,66 € (vakciny)


- tetanus som si dal preockovat este minuly rok (2011) kedze mi uz koncila "zivotnost" 10 rokov.Naposledy mi to pichli (a ktovie coeste) na vojne do zadku,som si cely mesiac poriadne ani sadnu nemohol,nastastie teraz to pichly do ramena 😊


- zltacka A a B - s ockovanim som zacal v novembri (2011),dalsia davka v decembri (2011) a posledna teraz v juni (2012).Injekcia isla opat do ramena.Ziadne vedlajsie priznaky som nepozoroval iba po prvom vpiche som nemohol zdvihat tazke veci.Po ostatnych davkach uz bolo vsetko bez problemove.


Tetanus aj zltacku A+B mi pichala moja doktorka,pri tetane si vypytala za vpich 3€ (extra prijatie aby som nemusel cakat v rade),pri A+B si 1.krat vypytala opat 3€ (extra prijatie aby som nemusel cakat v rade) , 2.krat si nepytala nic,ale dala mi neake seky aby som jej zaplatil,kedze videla,ze sa chystam na postu,3.krat som platil 2€ (extra prijatie aby som nemusel cakat v rade)


Moja zdravotna positovna (VSZP) ma vraj preplacat jednu davku v cene B.


Bolo treba dokladovat blocky od vakciny + potvrdenie od doktorky,ze mi to vpichla,toto som odniesol na podatelnu v Galante.Tam namna pozerali ako na prizrak ked som ziadal preplatenie.Kedze o tom nic nevedeli spisal som narychlo ziadost a oni to poslali do Trnavy,vraj tam o tom budu vediet.No ale asi nevedia,bo zatial nic neprislo.Jedna sa cca o 12€ .


update 19/7/2012 - poistovna peniaze poslala,celkovo to je 14,36 €


Moja rada pre tych co sa idu ockovat,zmente poistovnu na Union,oni preplacaju jednu komplet davku A+B (cca 52€) a potom to radsej poslite listom na centralu do Bratislavy.


Dalsia rada,nechodte sa ockovat na Kliniku cudzokrajnych chorob v Bratislave,zbytocne budete platit velke peniaze za prehliadku,za podanie vakcini a este aj za vakcinu .Vakcinu Vam pichne aj Vasa doktorka,vakcina sa da v pohode kupit v lekarni.


Letenka - 254,75€


Letenku som kupoval uz vo februari cez pelikan.cz. Letiet budem z Prahy do Kyjeva ,tu mam cca 3,5 hodiny cas na prestup do Beijingu.Letim so spolocnostou Aerosvit Airlines zaciatkom septembra. Pri kupe na pelikan.cz som pouzil zlavovy kupon zo stranky http://akcniletenky.com


Pas - 33€


Jeden pas vlastnim ale pre istotu som si dal spravit aj druhy,tento je uz biometricky.To znamena,ze ma Velky brat bude vediet lahsie identifikovat,kedze mi zobrali otlacky prstov a este si ma aj odfotili.


Vybavenie prebehlo v Galante bez problemov.V automate som si kupil kupon na pas v hodnote 33€ ,vyhotovenie by malo trvat mesiac.kto chce skor plati viacej penez.V rade na pas som stal asi 3 minuty a uz som isiel do kabinky.Tu boli najskor problemy s mojou fotkou,furt sa to pracovnicke zdalo neake blede,po 6 pokuse sa nakoniec fotka podarilo.Potom prisli na rad odtlacky prstov,tu boli zasa problemy,mal som moc spotene ruky (vonku +35C vnutri + 40C,kedze klima este na policiu nedorazila) snimala mi jeden prst asi 5x. Snima sa ukazovak na lavej aj pravej ruke.Po nasnimani a podpise mi pracovnicka dala papier ,s ktorym si mam prist po pas,ked mi pride SMS-ka (konecne neaka sluzba za tie peniaze).Cca po tyzdni mi prisla SMS-kaa,ze pas je hotovy a mozem si ho prist vyzdvihnut.Vyzdvihnutie prebehlo bez problem az na to teplo a na mnozstvo ludi co tam cakalo,v rade som skisol asi pol hodinu.Na robenie pasov bol rad este vacsi,zvacsa tam boli male deti,nakolko byrokraticka unia zaviedla pasy aj pre male deti.


Viza - 41,5€


Vybavenie mala byt brnkacka,lenze nakoniec to bol mensi horor.Ziadal som o jednovstupove ordinary (caka sa na ne tyzden) viza na 60 dni,nakoniec som dostal len na 30 dni.


Z Autobusovej stanice som nastupil na trolejbus c.208,na zastavke "Kozia" prestupil na č.207 (spoj ide kazdych 10 min,na prestupe sa caka 3-5 minut) a vystupil na zastavke "Hummelova" (je na znamenie ak pouzijete tuto alternativu prepravy treba si kupit 60min listok za 0,90€). Ambasadu som nasiel lahko aj vdaka velmi dobremu popisu na stranke http://www.markoff.biz/pivot/entry.php?id=1260 .Po prichode pred ambasadu tam stal jeden cinan,hned som sa potesil,ze budem rychlo vybaveny,lenze prislo sklamanie,na brane bol napis (iba v slovencine),ze dnes neordinuju nakolko im padol system.Tak som s tymto oboznamil cinana, nevedel slovensky, a pobral sa zas domov.Nazad som isiel opat spojmi ,ktorymi som prisiel len v opacnom garde.


O tyzden som opat absolvoval cestu trolejbusom.Pred ambasadu som prisiel o 8/30, predomnou asi 20 nervoznych ludi co si mysleli,ze otvaraju o 8/30 (9/00 je spravne).Po otvoreni sa vsetci hrnu dovnutra,zrazu sa cinania (veru bolo ich hodne) zacnu predbiehat,vsetci cinania idu k druhemu okienku (obsluhuje cinan),ktore ako neskor vysvytlo je len pre cinanov(nikde to tam neni vypisane),pre ostatnych je len prve okienko (obsluhuje slovenka),takze som sa spolu aj s par ludmi rozculoval zbytocne.
Prvy clovek pri nasom okienku odbaveny cca za minutu,parada,som si myslel ale potom to zacalo.Prisla na rad rodinka (uz tu boli treti krat v priebehu dvoch tyzdnov) co mala ziadost o vizum s pozyvacim listom.Ked to cinan zbadal (on vraj schvaluje kto dostane nedostane vizum) hned chcel od nich letenku (normalka),osobnu korespodenciu medzi nimi a tym co ich pozyva,itinerar cesty,vypis z uctu,cestovnu poistku,rezervacie na vlaky resp busi v cine,aby pasovali s itinerarom.Sa tam dotahovali asi 30 minut,potom isli volat cinanom co im dali pozyvaci list aby zavolal na ambasadu,ze je to pravy list od nich,proste uplna groteska.Potom sa to opat rozbehlo,prisla pani s agentury,ta mala vsetko ok (asi 20 ziadosti),potom zasa ta rodinka a zas sa dotahovali.dalsi clovek co sa vybavil za minutku,potom dve studentky s pozyvacim listom a zasa problem ako u tej rodinky.Nakoniec som sa po 1 hod a 45 min dostal na radu,ked slovenka zbadala ,ze ziadam o 60 dni skoro jej oci vypadli a hned cupitala za cinanom,ten chcel odo mna itinerar + rezervacie na vlaky,busy po cine.jasne,ze toto som nemal,tak slovenka povedala,ze na 30 dni daju viza bez problemom,prepisal som na ziadosti 60 na 30 jeden hotel vyskrkol dal jej to.Ona mi za to dala pick up papierik a papier do banky.CSOB banka je hned pod hradom(Treba vystupit na zastavke "Zamocka"),staci tam ukazat papier z ambasady,vypisat vklad na ucet,zaplatit 40,5€ za vizum + 1€ poplatok banke.
Bavil som sa tam s chlapikom co uz ide ziadat 6x krat o vizum a vraj nikdy taketo problemy nerobili,tak bud sa zle cinan vyspal alebo to ozaj neako sprisnili a neinformovali o tom.


O dalsi tyzden som si isel pre viza.Vsetko bez problemov,prisiel som tam 14/55 za 5 minut otvorili branu,predomnou bolo asi 5 ludi,kazdy bol pri okienku cca 30 sekund,len co mu dali pas a hotovka.Slovenke za prepazkou som dal pick up papier a potvrdenie o vklade na ucet ona mi potom dala potvrdenie o prijaty platby a pas s vizom.Po otvoreni pasu nastalo sklamanie,dali mi len 30 dni,teraz nastava otazka ci si to predlzit v Cine,alebo srat na Cinu a ist do Vietnamu...


zhrnutie ziadosti o vizum :


ziadajte len na 30 dni a nebudu vam robit ziadne problemy - staci ziadost a rezevacia letenky (platnost nekontroluju)
ak ziadate na 60 dni a viac - treba itinerar a rezervacie listkov na presuny v cine + rezervacie ubytovani
so ziadostou s pozyvacim listom tam ani nechodte,treba potom dokladovat,letenku,ubytovanie,itinerar,vypis z uctu (100USD na den),rezervacie listkov na presuny v cine,osobnu korespondenciu medzi vami a pozyvatelom.
cena za normalne vizum 40,5 euro + 1 euro poplatok v banke csob.
expresne za den sa v utorok vybavit neda,iba vo stvrtok t.j. rano podas ziadost poobede mas vizum.


kazdy kto tam ide,nech si najskor poriadne vypise ziadost a zbytocne to tam potom pri okienku nezdrzuje a nevytaca pracovnikov ambasady debilnymi otazkami ako napr.kde nalepit fotku a podobne.


Ziadost ma 4 strany,nevytlacajte si tieto strany jednotlivo,treba to vytlacit obojstranne len na dva papiere,ak to date na 4 papieroch nezoberu vam ziadost.


Ziadosti prijimaju utorok a stvrtok od 9/00 - 11/30,vyzdvihnutie v tie iste dni od 15/00 - 16/00


Agentury za vybavenie viz beru cca 25-45€,ak by som tam neisiel raz zbytocne tak by sa mi to oplatilo,takto som usetril asi 4 € a stratil zbytocne jeden den.Takze usetrenie nic moc 😞


Naklady



ockovanie

vakcina tetanu - 0€
vakcina twinrix adult 2 x 47,94€ + 1 x 51,78€ (tento rok 2012 to zdrazeli) - 14,36€ preplatenie od poistovne
poplatky doktorke za prednostne prijatie 2 x 3€ + 1 x 0 € + 1 x 2€

letenka

Praha-Kyjev-Beijing - 254,75€ vratane poplatku za platbu kartou a zlavy z akcniletenky.com

pas

vystavenie za mesiac (bol uz za tyzden) - 33€
doprava Sered - Galanta a spat - 2 x 1,05€
doprava pre vyzdvihnutie pasu Sered - Galanta - 0 € (sluzobna cesta 😊 )

viza

viza do Ciny,ordinary (hotove za tyzden) - 40€ + 0,5€ poplatok banke + 1,0€ dalsi poplatok banke
doprava Sered - Bratislava a spat - 6 x 2,80€ (Veolia - pouzita veolia cipova karta inak by bolo drahsie cestovne)
mhd v bratislave - 5 x 0,90 € (posledny raz pesia prehliadka Bratislavy)

Advertisement



14th July 2013

pas
to meno by som asi tiez odstranil a tiez aspon cast cisla pasu na druhej stranke, nie je si to problem zrkadlovo otocit a precitat

Tot: 0.069s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 34; dbt: 0.0321s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb