Tog fra Yekatarinburg

Russia's flag
Europe » Russia » Urals » Yekaterinburg
August 23rd 2008
Published: August 30th 2008

Vi skal paa toget 3.30 lokal tid og selvfoelgeligt er det her hvor der mangler sengetoej i kupeen! Men som sagt er russerne venligere oestpaa saa vi faar hurtigt noget af „Ludmilla“ eller hvad hun nu hedder i dette tog, og vores tapre boern tager det utroligt flot at blive udstyret med rygsaek og hhv baere vand og en pose mad midt om natten, hvor man burde vaere fredet til at ligge i sin seng med mindst et sovedyr.

Den indre tidsmaskine er ved at gaa i stykker: Moskva +2 timer, Jekatherinborg +2 timer osv. Nu ser vi bare paa toget koereplan der altid er i Moskvatid og taeller frem ved at se paa kortet over tidszoner i vores rejseguide.
Tiden er maerkelig og naturen er maerkelig: hov, de har kun birketraeer - meget maerkeligt billede - ligesom i negativ naar man kigger ud af vinduet og det der plejer at vaere en moerk skov er en hvid skov - og den varer hele dagen! (Kaere Paivi, godtnok er der mange traeer i Finland men her er altsaa flere).Til gengaeld har de malet husene i flotte blaa farver og Ronald og jeg har opfundet en ny farve: Sibirisk blaa! Et sted mellem fesen turkisgroen og himmelblaa. Var der nogen der troede de opfandt at male husene blaa i Graekenland - jeg tror de har set det i Sibirien!

Efter foer at have vaeret spaerret inde i en togkupe i mere end 24 timer med 3 boern og mad og skidtbleer uden rengoering, jokede vi om mon nu vi faar stoevsuget hver dag - maaske 2 gange haha - OG det goer de f..... „Ludmilla“ kommer farende med maskinen hver gang vi har spist og skubber til alle vores sko - det er vaerre med toiletterne. De er altsaa bare klamme. Med lidt arbejde i mikrobiologi kan man nemt udvikle en fobi her. Jeg har snart stoerre laarmuskler end Bjarne Piskeriis af at staa og holde balancen over tiolettet mens vi droener hen over Taigaen!

I oevrigt var vi betaenkelige mht. Variation i Catering-en her, intet problem. Der staar babushkaer med nye lokalspecialiteter paa alle stationer. Sidst fik vi en hel spand paradisaebler for ca 4 kroner og friskkogte kartofler med guleroedder og en slags hamburgers - vi har slet ikke naaet at spise i spisevognen endnu!

Og Isabel har faaet en togveninde der hedder Sofia og er 3 aar. Isabel byder paa kiks, og Sofia svarer straks med at hente sin musikspiller saa de har musik til maden.

Tot: 0.071s; Tpl: 0.008s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0432s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb