Til Baikal

Russia's flag
Europe » Russia » Siberia » Irkutsk
August 27th 2008
Published: August 30th 2008

Her bor vi saa privat hos Svetlana - vi har aldrig set et russisk hjem foer saa det er spaendende og vi har en god vaert. Vi studser mest over stoerrelsen og maengden af laase paa hoveddoeren - og man kan ogsaa se paa doeren at der har vaeret andre laase der er blevet braekket af. Saa er der et kaempe plettet kattedyr-skin paa stuevaeggen som Helene er fantastisk imponeret over og vil vide hvad er og hvorfor det haenger der. Oprindelsen kender Svetlana ikke men hvorfor skulle man ikke haenge saadan et op svarer hun?! (Ja som dum dansker ville jeg jo sige at fordi det maaske er den sidste af arten og fordi man er flov over at have den hmmm).
Svetlana er ellers rigtigt soed og i fantastisk humoer Hun har nemlig bestaaet eksamen her til morgen. Altsaa ikke fordi hun selv studerer, men fordi hendes soen laeser og er i militaeret i 2 aar ligesom sin ven. De kan altsaa ikke selv komme til eksamen, saa det har hun nu klaret for begge 2.
Hun laerer os at i Rusland er der mange ting der er „not my problem“ og at der er det bedre at have 100 venner end 100 rubler. Hun ville ellers gerne have 100 rubler for at laane os vaskemaskinen senere.......

Tot: 0.051s; Tpl: 0.008s; cc: 7; qc: 43; dbt: 0.0335s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb