Fra Dorthe - Til Baikal

Europe » Russia » Siberia » Lake Baikal
August 27th 2008
Published: September 11th 2008

SvetlanapelsSvetlanapelsSvetlanapels

Our houselord in Irkutsk, Svetlana, in a proud moment: "My brother is a hunter - are you from GREENPEACE???"
Saa er vi paa vej til Ohlkon, en oe i Baikalsoeen. Ved bussen kan vi pludseligt ikke faa andet end haandbagage med, med mindre vi betaler ekstra? Maerkeligt for vi har jo betalt for arrangementet hjemmefra?! Vi er ikke overraskede - saadan har der vaeret en del hendelser mht. transport og overnatning der pludseligt ikke var inkluderet - MEN nu har vi laert noget af vores vaert i gaar: „This is not our problem“! Ta den Dimitri, der er vores lokale rejsearrangoer, og det goer han saa ogsaa og lover at „there is no problem“ selvom han faar stryg af vores buschauffoer.

Det er en 6 timers koeretur med bussen over oede landskaber med masser af koer paa vejene og en rasteplads der ligner noget fra et slumkvarter i Calcutta. Her har jeg mit livs toiletoplevelse. Selvfoelgeligt er det ude bagved bygningen og en halv bygning uden doere, (behoever jeg at forklare lugten?) og vi kan hoere der er optaget. Saa stikker en medpasager fra bussen hovedet ud af toiletbaasen og vinker os ind - der er da plads til flere over de 2 huller i jorden ved siden af hende! Saa er det altsaa meningen at man skal staa
CowsCowsCows

One of many stops forced by cows...
der paa rad og raekke med agterspejlet i vejret mens man snakker om turen eller ? Helene og Marika er altsaa heller ikke med paa ideen, saa vi venter paent til vi mener der er ledigt, med chance for at blive kaldt sippede! Men som vi snakker om: der er da ingen chance for at samle unoedige bakterier - hverken paa toiketbraettet - eller paa doerhaandtaget!!!

ApotekApotek
Apotek

A new job as a pharmacist in Siberia? This would then be your pharmacy! We saw many like this on our jurney.
FinallyFinally
Finally

Lake Baikal, after 6 hours of shakin' dustroad - breathtaking, isn't it?
ArrivedArrived
Arrived

First heavy duty test for Easy's Jeep...
Nikita's homestayNikita's homestay
Nikita's homestay

Actually, we lived here for some days - very well!

30th September 2008

hilsen
Hej alle 5. Tillykke med fødselsdagen til Isabel. Hvor i verden er I ?, savner at høre fra jer, men det går forhåbentligt godt med jer alle. Her i DK er efteråret kommet og det er mørkt om morgenen. Meget surt, især når jeg tænker på, det er de næste 5 måneder. Ellers alt vel. og kattene stortrives. Jan skal ind og opereres d. 15.10, håber så han vil få det bedre. Mange knus til jer alle fra moster

Tot: 0.091s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 47; dbt: 0.0597s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb