Blogs from Tuapse, South, Russia, Europe

Europe » Russia » South » Tuapse May 12th 2007

Tuapse viste seg å ha en irriterende egenskap til felles med et par av de rumenske byene vi var innom: Mangel på passelig sjuskete hoteller. Det første vi spurte i, var stort og flott - og priset deretter. 800 kroner rommet er rett og slett unødvendig dyrt her, og helt hinsides vårt budsjett. Etter videre leting fant vi et som så langt mer passende ut, småslitent og like ved jernbanen. Men her viste det seg at de ikke hadde lov - eller lyst - til å huse utlendinger. Det medfører jo en smule papirmølle, men lell. Småsure trillet vi tilbake for å sjekke et skilt vi hadde tolket som privathotell på vei inn i byen. Skiltet pekte mot en enebolig i en sidegate, så vi ringte på. Etter litt bjeffing ble porten åpnet, og en ... read more

Europe » Russia » South » Tuapse May 10th 2007

Vi forlot Novorussisk den 10. mai, og hadde ca 11 mil å tilbakelegge til Dsjubga, en ganske liten strandby. Vi hadde planlagt å bruke en del av motbakkene underveis til intervalltrening, for å få mer variasjon i syklingen og forberede oss til terrengrittene utover sommeren. Dagen begynte med regnvær, seige veier og lite lystbetont sykling. Underveis til den planlagte lunsjpausen ca fire mil lenger sør så vi flere bevis på Novorussisks status som helteby: tettheten av pompøse monumenter var enda høyere enn normalt for regionen - og det sier en god del! Det ''artigste'' ruvet rett sør for havna: en diger betongportal tvers over veien, utrustet med fire kjempenever som holdt hver sin fem meter høye Kalasjnikov. Rett før vi trillet inn i Gelendsjik for å fange lunsj, merket Svine en vinglete følelse i bakhjulet. ... read more
Her var det punktering på gang!
Synderen identifisert!
Lokale vodkadrikkere

Tot: 0.045s; Tpl: 0.003s; cc: 5; qc: 25; dbt: 0.0205s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1mb