KUZEY DE VENEDIK BITMIYOR

Europe » Russia » Northwest » Saint Petersburg
April 21st 2004
Published: September 20th 2014

GÜN 5 günlerden çarşamba
Bu kuzeyde, azıcık su kenarı ve azıcık tarihi eseri olan her kent "kuzeyin Venediği"olmaya soyunmuştur.
Bunların arasında, bu sıfata en yakın olan yerleşim birimi herhalde St Petersburg'tur.
Sabah Dome Perignon ve Beluga Havyar bazlı mükellef bir kahvaltı yaptık.
Balık çeşitlerini gördükçe, aklım başımdan gidiyor doğrusu.
Şekerci dükkanındaki çocuklar gibi dolaştım kahvaltı salonunda.
Bugün Hermitage günümüz.
Otobüsümüz bizi Hermitage 'a götürdü.
Kalabalığı görünce gözlerime inanamadım.
Nerede o koca müzeyi tek başıma gezdiğim günler.
Nerede şimdiki ana baba günü.
Dalga dalga kalabalıklar ve telaşlı, telaşlı sallanan rehber bayrakları ...
İşimiz zor ...
Böyle kalabalıklardan pek bir sıkılırım...
Hermitage deyince 5 dakika duracaksın.(Rusca:Gosudarstvennyj Èrmitaž)Dünyanın en büyük ve eski müzelerinden biri olup, 1764 yılında Çariçe II. Katerina tarafından kurulmuş, ancak 1852 yılında kamunun hizmetine açılmıştır.
Yaklaşık 3 milyon sanat eserinden oluşan müzenin koleksiyonunun çok az bir kısmı sergilenebilmektedir.
Hermitaj Müzesi dünyanın en büyük resim koleksiyonuna sahiptir.
Müze en çok tablo koleksiyonu bulunması nedeniyle Guinness Rekorlar Kitabında yer alır.
Bunu yazıyorum ki koşarak gezseniz 2 ay falan sürer.
Bu müzeyi haddinden fazla gezmiş biri olarak ve bir insaniyetlik yaparak sizi uyandırmak
istiyorum.
Bu müze önünüzde bayrak sallayarak koşturan bir rehberle gezilmez.
Size önce kaba taslak bölümleri vereyim :
1- Antik bölüm:yaklaşık 100.000 eserden meydana gelmiş olup 23 oda da sergilenmektedir.
Oda deyince yanlış anlaşılmasın...hangar yani ...
2-Arkeoloji Doğu avrupa ve Siberia bölümü
yaklaşık 500.000 eserden meydana gelmiş olup 23 oda da sergilenmektedir.
3-Doğu Tarihi bölümü:
50 odada 150.000 eser
4-Batı avrupa sanatları bölümü:13-18 yy ve 19-20 YY eserlerinin 100 oda da sergilendiği 400.000 eser
5-Batı Avrupa uygulamalı sanat bölümü:
9-Menshikov sarayı :18 yy Rus kültürü 30 oda
10-Kıraliyet porselenleri bölümü :30.000 parça
11-El yazmaları bölümü: kesin sayı bilinmiyor
İşte böylesine uçuk bir yerdir bu Hermitage müzesi....
Bu nedenle size samimi önerim şudur:
Meraklısı olduğunuz konuyu seçiniz ve sadece o bölüme yoğunlaşınız .
Aksi halde hiç bir şey göremeden ve sadece salonlarda koşturarak gün / günlerinizi geçirirsiniz.
Müzenin hakkı 4 gündür.
Bilemediniz 3 gün ama sadece meraklısı olduğunuz konulara yoğunlaştığınız 3 gün uygundur.
Bendeniz bir Rembrant manyağıyım ve bir tarihlerde sadece bir odada sergilenen 22 adet Rembrant ile 4 saatimi geçirdiğimi bilirim.
Müzenin tamamen
boş olduğu sadece yaşlı kadın görevlilerin çalıştığı ve oradan bir iskemle rica edip tek başıma bir odanın orasında oturup hayranlıkla eserleri seyrettiğim günlerden bahsediyoruz.
Kışlık Sarayın bulunduğu sahanın ortasında Alexander sutununu görürsünüz.
Napoleon'a karşı zafer kazanan I Alexander adına dikilmiş bu anıt müthiş bir şeydir.
Mimarı Kazan Katedralinin mimarı olan Fransız Auguste de Montferrand olup sutun 47 m boyundadır.
Mimar için düşündürücü bir görev bu ...
Fransız olup Napoleon'un madara oluşunun heykelini dikmek zor iş ...
Tepesindeki meleğin I Alexander'ı andırdığı söylenmektedir.
Parayı veren haliyle "melek" olur yani.
Sütun tek parça Kırmızı granit olup 600 ton ağırlığındadır.
Herhangi bir vinç kullanılmaksızın iki saatte dikildiği söylenmekedir.
Müzeden geç saatte ayrıldık ve otelimize döndük.Bu akşam Yine trenle Moskova'ya döneceğiz.
Otele vardıktan sonra akşam yemeğimizi ayarlamak üzere Nevsky Caddesine çıktım
Bu cadde de " Jelenisky" isminde müthiş bir mezeci vardır .
Çok eski tarihli bu mezeci şimdi daha da ünlenmiş.
Güzelim balıklarımı,havyarımı ve Standart Votkamı ve yanında bir çok meze aldım.
Artık tren seyahatine hazırız.
Bildiğiniz üzere St Petersburg aynı zamanda Standart Russia votkasının imal yeri.
Votka da en önemli unsur su ve buranın el değmemiş dağlarından gelen suyu, haliyle çok
kaliteli votka imal ediyor.
Yine Rusya'nın en baba birası "Baltika" burada üretilir.
Özellikle 9 numaralısını öneririm. (Baltica Dievi diye ısmarlayacaksınız)
Valizlerimizi toparladık ....Otele veda edip Moskovskaya garına yöneldik.
Trenimize bindik .
Son söz : St Petersburg Büyük Petro'nun gayretleri ile "imal" edilmiş bir şehir ....fakat Dünyanın görülmeğe değer şehirlerinden biridir .
Bir fırsatınız olursa kaçırmayınız.
Beyaz geceler haddinden fazla kalabalıktır dikkatinizi çekerim.
Günün karelerini aşağıda adresini bulacağınız video da toparladım ...
Youtube adresi şöyle :

Tot: 0.065s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0264s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb