CAFE PUSHKIN

Russia's flag
Europe » Russia » Northwest » Moscow
April 19th 2004
Published: September 20th 2014

GÜN 3 günlerden Pazartesi
Dün şaka maka bayağı yorulmuşuz .Bugün serbest günümüz ve kafamıza göre takılacağız.
Belirgin bir saatte tekrar toplanıp St Petersburg 'a gitmek üzere tren istasyonuna gideceğiz.
Mükellef bir kahvaltı çektik ve Ayşe ile yola çıktık.Bolshoi kıyısından dolanarak Moskova'nın belki de Rusyanın en ünlü caddesi olan Tverskaya 'ya girdik.
Her ünlü cadde gibi bir çok değişikliğe uğradı eskiden güzel kitapçılar ve cafeler varken şimdi ancak otomobil acenteleri ve marka satan dükkanlar kiraları ödeyebilecek güce sahip.
Gece hayatının disco'ları bile burada tutunamamış.
Collier nin hesaplamalarına göre burası dünyanın en yüksek üçüncü kira gelirini getiren caddesi.
Burada öyle halk arabası da satamazsın yani...
Teverskaya'nın köşesinde bugün Ritz Carlton vakti zamanında Intourist olan oteli yer alır..
Nerede bu otelin en üst katında 250 m2 lik dev köşe süitte kaldığım günler....
nerede bu günler...( bugün geceliğinin 4500 USD mertebesinde olduğunu hatırlatırım ...sizin anlayacağınız fiyatlar uçmuş ki ne uçmuş )))
Sağda solda vakit geçirerek ilk ring' e ulaştık .
Burada Moskova belediyesinin binası ve I George 'un heykeli meydanı süslemekte .Buradan sola dönünce Gilbert Becaud 'nun Natalie şarkısında ünlendirdiği Cafe Pushkin ' e varırsınız.
Gerçi Cafe Pushkin Gilbert Becaud'dan önce de çok
ünlü idi ama Becaud sadece bu ünü dünyaya taşıdı.
Cafe Pushkin 3 katlı bir restaurant ....günümüzde yer ayırtmadan girmek zor...
biz turist ve eski müşteri olmamız hasebiyle yer bulabildik.
Yemeğe gelenlerin kapı önüne bıraktıkları çoğu zırhlı arabalar adeta "cumartesi akşamı Reina" havası vermektedir.
En alt kat, eskiden, birisinin piyano çaldığı ve bir şöminenin bulunduğu bir yerdi.
Orta kat 19 yy drugstore havasını vermekte.
Biz bu kata oturup dışarısını seyreme şansını elde ettik.
Üst kat bir kütüphane ve gözlem evi gibi dekore edilmiştir.
Ne yerseniz yeyin ama sonunda ünlü sıcak çukulatayı ihmal etmeyiniz.
Fiyatı ortalamanın üstüdür ama Moskova 'da bu keyfi yapmağa değer .
Etrafta Doğu Sanatları müzesi,Pushkin meydanı,Pushkin Tiyatrosu ve Şair Sergei Esenin 'in heykelini görebilirsiniz.
Dün yazdım, aslında, Moskova büyüklüğünün dışında tatsız tuzsuz bir şehirdir.
Yemekten sonra ünlü Moskova Metrosunu Ayşe'ye tanıtmağa çalıştım.
Moskova Metrosu ,dünyanın en eski ve büyük metrolarından biridir.
Metronun yapımı devrin komünist işçileri ve komsomol denilen gençlik kolları tarafından sürdürülmüştür.
Tarih dokusu ve sanat içerikli yapısı ile turistlerin ilgisini çeken metronun yeni yerleşim bölgeleri için ilave inşaatları halen devam etmektedir.
Josef Stalin tarafından 1931'de inşaası başlatılan Moskova Metrosu, günümüzde büyüklük bakımından New York,
Paris veya Londra metroları ile karşılaştırılsa da iç mimari ve dekorasyon bakımından, dünyanın en güzel metrosu olduğu herkes tarafından kabul edilmektedir.
Moskova Metrosu kuşkusuz dünyanın en çok yolcu taşıyan metrosudur.
Herbiri sanat harikası olarak kabul edilen 182 istasyonda hergün yaklaşık 9.2 milyon kadar kişi yolculuk etmektedir.
Moskova Metrosu devlet tarafından işletilmektedir.
İlginç bir ayrıntı vereyim.
Bu metro merkeze doğru akan 12 hat ve bu hatları kesen ringlerden ( dairelerden ) oluşur.
Hatların ismi ve istasyonların isimleri yolculuk sırasında anons edilmektedir.
Anonsu yapan kişi erkek ise bindiğiniz trenin yönü Moskova'nın merkezine doğru , kadın ise merkezden dışarı doğru gidiyor demektir.
Ring hattı için erkek anons sesi saat yönünde, kadın anons sesi saatin ters yönünde yol aldığınızı göstermektedir.
Kuralı bilirsen basit ve net ...
Sesleri karıştırdın mı vay haline ...
Bu metro istasyonlarından birini mutlaka ziyaret etmenizde yarar var.
Görülecek ikinci ana unsur Moskova Devlet Üniversitesi'dir.
Şehrin güney batısında yer alan Vorobievy tepelerinin üzerine kurulmuş ve 7 kızkardeş olarak tanımlanan kulelerden biri bu üniversitedir.
Çariçe Elizaveta Petrovna'nın emri ile 12 Ocak 1755'de büyük Rus bilimadamı Mikhail Lomonosov'un inisiyatifiyle kurulmuştur.
Moskova Üniversitesi'nin kuruluş günü Rusya'da
Öğrenci Günü olarak kutlanmaktadır.
Bu 7 kızkardeşi Amerika'nın 7 kızkardeş olarak adlandırdıkları petrol şirketleri ile karıştırmayasınız diye sayıyorum:
Hotel Ukraina,
Kotelnicheskaya sahil Apartmanı,
Kudrinskaya meydanı binası,
Hotel Leningradskaya,
Dış işleri Bakanlığı ,
Kızıl kapılar yönetim binası.
Aynı binaların replikalarını, Warşova'da ve Kiev 'de de görmek mümkündür.
Üniversiteden sonra ötelimize döndük valizlerimizi topladık ve St Petersburg ' a gitmek üzere bizi Leninsgradsky Garına götürecek otobüsü bekledik.
Leningrad Garı (1851) Moskova'daki en eski Tren İstasyonu. , Ton ve Zelyazevich ve mimarların proje kapsamında, 1844 ve 1849 yılları arasında inşa edilmiş ve 1851 yılında açılan, ve üç kez isim değiştirdi.
Aslında İmparator Nicholai nin Nikolayevsky Station denilen adını, 1924 yılında, Bolşevikler bunu Oktyabrsky İstasyon olarak değiştirdi.
1937 Sonra tekrar Leningradsky Tren Garı olarak değiştirildi.
Leningrad istasyonu St Petersburg da dahil olmak üzere kuzey batı bölgesinde hizmet vermektedir.
Totaliter rejimlerde devamlı isim değişikliklerine rastlamak doğaldır...
Finlandiya gitmek isteyenler de bu hattan yararlanmaktadır.
Bu tren bizi kısmetse yarın sabah St Petersburg ' a indirecek.
Trenin 4 kişilik lüks sayılabilecek kompartımanları var .
Paraya kıyıp 4 kişilik kompartımanı kapatırsanız rahat rahat uyur ve yolculuk sırasında keyfinizi yaparsınız .
Örneğin biz bu yolculuğu füme
somon, havyar ve Standart Votka ile süsledik.
Çok isterseniz arada Baltica 9 birasını cila olarak yudumlayabilirsiniz.
Meraklısı için ilave: Moskovada bundan öte görülecek Kosmos Oteli var.
Benim ilk moskova seyahatlerimde turistlerin başka yerde kalmaları yasak olduğundan burada kalmak zorunluluğu vardı.
25 katlı (99 m) şehrin kuzey kesiminde yer alan Cosmos Hoteli ,VDNKH Metro İstasyonuna yakındır .
Otelin tam karşısında Sovyet Uzay heykeli vardır.
Bir de yakılıp ,bombalandıktan sonra, Türkler tarafından restore edilen eski Duma
Beyaz sarayı Nehir kıyısından görmek mümündür..Hepsi bu kadar ....
Günün karelerini bermutad aşağıda yer alan video da toparladım
dilerseniz göz atabilirsiniz...

Tot: 0.1s; Tpl: 0.026s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0218s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb