Moskou --> Hong Kong: Moskou

Russia's flag
Europe » Russia » Northwest » Moscow
July 19th 2001
Published: August 21st 2006

Gisteren hebben we behalve slapen, nog vrij weinig gedaan, slapen lijkt in Moskou bezigheid nummer 1 te gaan worden, op zich niet erg echt veel, wat ons interesseert, is er toch niet te zien en het blijft vreeslijk benauwd en smoggerig.
Als we wakker worden zijn we weer te laat voor Lenin, het lijkt er op dat zelfs het bezoeken van dit ene stukje cultuur ons niet gaat lukken. Om Moskou niet te verlaten zonder iets van de stad gezien te hebben gaan we maar een rondje rond het Kemlin lopen. In de reisgids staat per toren een beschrijving, ik bied me vrijwillig aan bij Wijnand als reisgids, ondanks mijn volledige overgave op mijn nieuwe taken, wordt dit helaas niet gewaardeerd.
Ander andere kant van het Kremlin ligt het Alexanderpark, hier slenteren we door heen, eten een broodje worst en drinken een colaatje en slenteren wat door.
Om het moment is er een of andere bijeenkomst van het IOC in het Kremlin, Beijing is net gekozen voor de Olympische spelen van 2008, de ene na de andere dure Mercedes rijdt in en uit. Maar wij mogen er dus niet in om het Kremlin te bezichtigen.
We slenteren dus maar een metrostation in aan de achterkant van het Kremlin, ook dit station is weer erg indrukwekkend en we nemen een metro een willekeurige kant uit stappen een keetje over en stappen uit in een wederom prachtig versierd metrostation. Boven de grond rest nog één vraag: Waar zijn we? De straatnamen in het Russisch helpen niet, we komen er niet uit en lopen dus maar ergens heen, het valt mee we gokken goed en zien na een stukje lopen de rivier de Moskva al weer. Het is verschrikkelijk warm of eigenlijk vooral heel benauwd, we drinken even een watertje op een terrasje en lopen dan verder richting de rivier, de brug over en via wat steegjes en wat geslinger door wat op een gegeven moment de ambassadewijk blijkt te zijn lopen we terug richting het hotel.
Op de hotelkamer gaan we ons even wat opfrissen, in de reisgids stond onder het kopje ‘’Luxe hotels’’ een Italiaans restaurant, we hebben zoveel gruwelverhalen gehoord over het eten in de trein dat we voor we morgen de trein in gaan eerst nog even fatsoenlijk willen eten. We vragen een taxichauffeur ons naar de het restaurant uit de gids te brengen, na enige minuten blijkt de beste man of wel blind of analfabeet te zijn, maar toch zegt hij ons voor 400RBL (zo'n fl 4,-- (zo'n € 1,82)) naar het restaurant te brengen het is leuk even door Moskou te rijden met een taxi maar daar is alles mee gezegt, op een gegeven moment zijn we het zat doelloos rondrijden toch wel zat en als we voor een verkeerslicht stil staan betalen we de chauffeur en stappen uit. We eten bij een Pizzahût-achtig restaurant een Panpizza en nemen een ijsje mij de Mac toe opzich prima gegeten, niet helemaal wat we hadden verwacht maar toch. We blijken een kleinstukje bij het Kremlin vandaan te zijn en om het eten te laten zakken lopen we terug naar het hotel.
Op de kamer gaan we wat lezen en wat hangen wat moeten we anders de laatste avond doen, wel regelen we een wake-up call voor 9.30u voor de zekerheid we moeten tenslotte om 12.00u uitchecken.

Tot: 0.086s; Tpl: 0.008s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0461s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb