Relaxen op zijn russisch


Advertisement
Russia's flag
Europe » Russia » Northwest » Kaliningrad
June 10th 2010
Published: June 11th 2010
Edit Blog Post

Vandaag een rustdagje in Rusland. Een beetje langer geslapen na de late nachtconversaties. Bij het ontwaken was enkel Vladimir hier. Beetje relaxen. Tegen de middag kwam zijn moeder thuis die in den naburige school, ze maakte verse groentesoep. Oh dat smaakte na al die instantsoep. Ook nog iets van vlees in een bladerdeegzakje, aparte smaak. Na de middag hebben we nog een wasmachine gestart en dan ging Vladimir even uit huis en toen zijn zuster, Irena thuis was ging ik met haar op pad. We gingen naar de zee waar er een metalen constructie fungeerde als wandeldijk. Er was opvallend veel volk op het strand aanwezig voor een weekdag. We gingen nog even langs het aanpalende bos waar er toch opvallend veel vervuiling aanwezig was. Ecologie is niet echt HOT hier. Hier in het dorp zijn ze ook bezig met het bouwen van een presidentieel buitenverblijf. Na de wandeling komen we nog langs een huis waar een oorlogsheld woonde die tijdens WO2 een succesvol bombardement uitvoerde op Berlijn. De volgende stop was de supermarkt voor inkopen van de rit van morgen. Ik haalde eerst wat roebels af die ik enkel met men VISA kreeg en niet via Maestro. Aan de kassa bleek al snel dat dit niet voldoende was en Irena moest voorschieten. 200 roebels was iets van 5€. Ik haalde snel nog maar wat af. Daarna gingen we naar huis voor wat te rusten. Foto’s en dingen bekijken op de pc. ’s Avonds at ik nog iets van aardappels in een pastazakje. Daarna ging ik nog even met Irena naar de winkel om wat zoetigheden te halen als geschenk voor men verblijf. Ik at een soort koekje wat zeer goed afsmaakte en zeer energierijk zou zijn. ’s Avonds nog wat gezellig babbelen voor men vertrek morgen naar de grens van Litouwen.

Advertisement



Tot: 0.048s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 29; dbt: 0.0245s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb