Dag 9 – Rondreis Roemenië – woensdag 5 september 2018 – Safari door de bergen.

Romania's flag
Europe » Romania » Transilvania » Mures » Sovata
September 5th 2018
Published: September 5th 2018

Safari door de bergenSafari door de bergenSafari door de bergen

onze 2 oude legertrucks
Dag 9 – Rondreis Roemenië – woensdag 5 september 2018 – Safari door de bergen.

Deze namiddag gingen we op safari met 2 oude legertrucks door de bergen tussen Sovata en Targo Mures. Er zouden daar nog beren, lynxen en wolven zitten. We hebben ze natuurlijk niet gezien. Onze plaatselijke gids had dus wel al een paar keer bijna oog in oog gestaan met een beer die zich ongeïnteresseerd omdraaide en ook eens met een berin die achter zijn hond aanging. Het deed me wel een beetje denken aan de berenmop van JVH.

De rit ging omhoog tot boven de 1000m langs schapenpaadjes met zeer steile bonkige hellingen. De uitzichten waren spectaculair.

Op de summit werden we getrakteerd op, hoe kan het anders, palinca, kaas en harde saucis.

Op de terugweg was er een stop bij een forelkwekerij en aanpalend restaurant, met op het menu, forel in een zoutkorst. Geen polenta deze keer. Wel patatjes.

hobbelig parcours

gelegenheidschaufeur

traktatie door onze gids

terug naar beneden

schaapherdershutten onderweg

Tussenstop aan forellenkwekerij

toetje na de forel

Tot: 0.057s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 29; dbt: 0.0319s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb