opevnené saské kostoly

Europe » Romania » Transilvania » Mures » Sighisoara
August 19th 2013
Published: September 9th 2013

Dnešný deň sme sa rozhodli stráviť na bicykloch a navštíviť okolité dedinky v ktorých sa nachádzajú opevnené saské kostoly. Pán u ktorého sme bývali nám sľúbil bicykle, ukázal nám ich až ráno a tak nám už neostávalo nič iné ako to s nimi prežiť. Môjmu bicyklu nefungovala prehadzovačka čo bolo praktické hlavne pri stúpaní, teda fungovala, ale prepínala sa náhodne keď sa jej chcelo. Stánikov bicykel zas nemal úplne funkčné brzdy a tak si musel občas dopomáhať nohou.

Prvá zástavka bol Biertan - tento kostol bol najväčší a najkrajší zo všetkých okolitých opevnených kostolov. Potom sme sa dostali do Copša Mare. V hradbách tohto kostolo žila rodina a tá nam ochotne kostol otvorila a pustila nás dovnútra. V tejto dedinke sme si dali prestávku, sedeli a pozerali čo sa tu deje. Po pol hodine dokonalého "skapal pes" pocitu sme sa vydali na cestu späť. Cesta sa o dosť zhoršila, tvorili ju hlavne kamene a prach a na našich postarších bicykloch sme sa už nevedeli dočkať konca.

Cestou sme sa ešte dostali do ďalšej dedinky - Vachlit. Na mape táto nebola, ale bol tu ďalší kostol.

Tot: 0.092s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 27; dbt: 0.0617s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb