Mmmmuggen


Advertisement
Poland's flag
Europe » Poland
June 6th 2010
Published: June 8th 2010
Edit Blog Post

Net voor het vertrek toch nog even het Wifi-signaal gezocht en zwak gevonden. Even mail gecheckt en kort naar huis geskypt. Hier was ook een ambulancierpost gevestigd die net op interventie moesten. Een ervan had wel interesse in men avontuur en probeerde wat te zeggen in gebroken Engels. Lukt niet echt goed maar kom, een vriendelijke pool! En die van de receptie was ook vriendelijk! Dan op pad. Vlak over de weg waar ik uit ene zijweggetje kwam was een “Sklep” of winkel. Daar brood gevonden en wat snoep. Toen ik daar buiten was bedacht ik dat ik ook nog pasta nodig had maar die vond ik in een winkeltje iets verder dan. In het dorp kwam ik onze ambulanciers nodig tegen die me begroeten. Dan ging het eindelijk met snelle vaart ervan door. De weg was redelijk vlak en dat was te merken aan het gemiddelde. In Koronowo kwam ik door een stuk van de route af te snijden. Ik vreesde voor een drukke weg maar dat was niet het geval. Hier nam ik wat foto’s maar uiteindelijk nog niet zo spectaculair. Verder langs wat kleine dorpen kwam ik aan de achterzijde van de dijk langs de Wisla. Iets verder was de weg afgesloten en lagen er zandzakjes. Ik ben er toch overgekropen met men fiets. In de omliggende velden zag je nog ferme waterplassen. Vanop de naburige brug kon je zien dat de rivier toch wel breed stond. Even een stukje drukke baan langs Culm, een stad met mooi historisch centrum waar ik enkel langs rijd. In de laatste kilometers tot de eindstad Graudenz kom ik nog een pittige helling tegen die me goed doet zweten. In de stad volg ik de GPS richting camping dat op een doodlopend weggetje komt. Na even vragen, vragen… Het woord camping met vragende intonatie uitspreken bedoel ik dan, kom ik uiteindelijk bij recreatiecenter kom ik uiteindelijk op de camping na nog wat gevraag en over en weer gerij. Op de camping word ik direct aangevallen door een leger muggen dus direct lange broek en trui. Dit is zeer warm, dan maar snel de douche in. Het sanitair liet maar aan de wensen over. Dan een lang T-shirt aan maar daar staken ze nog door dus terug de trui erover. En dan kreeg ik nog meerdere beten aan voeten en handen. Ik heb ook men hoofdmuskietennet al bovengehaald!

Advertisement



Tot: 0.218s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 52; dbt: 0.0704s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb