Met men hoofd id wolken


Advertisement
Norway's flag
Europe » Norway
August 3rd 2010
Published: August 3rd 2010
Edit Blog Post

In de vroege ochtenduurtjes heeft het al wat geregend. Ik begin al direct met een klimmetje maar niet eindeloos. Het regent nog steeds. Wel regenen is het niet echt maar eender miezeren. Als je stilstaat vol je quasi niets en bij een afdaling word je kletsnat. De zichtbaarheid is niet geweldig dus veel komt er van foto’s maken niet in huis. Ik kom nog wat watervallen voorbij. Ik rijd een tunnel binnen van 3km, aan de andere kant is het een pak warmer en zelfs droog. Het weer is hier toch eigenaardig. Dat lijkt echt van baai tot baai af te hangen. Een supermarkt ben ik tegen de middag nog altijd niet tegengekomen. Gelukkig heb ik nog wat brood en kaas van de vorige dag dat ik in een bushokje opeet. Er passeren nog 2 andere fietsers; Ik kronkel verder langs de bouw. Het weer laat het ondertussen toe dat ik enkele foto’s maak. Er komt een bordje aan dat waarschuwt voor een stijging. En een stijging is het! Voor zeker 6km klim ik omhoog, langs een tunnel tot 350m, eventjes dalen en terug omhoog. Uiteindelijk fiets ik met men hoofd in de wolken. Ik rust even uit op een bankje en je ziet gewoonweg niets. En plots 10 minuten later heb je een helder zicht op de baai. De afdaling voelt koud aan. Beneden kom ik nog andere fietsers tegen die ik even tip over de berg die ze te wachten staat. In Nesna kan ik eindelijk inkopen doen. Dan naar de ferry die na korte wachttijd vertrekt. Aan de andere kant vind ik na 5km een camping. Klein en gezellig, meer moet dat niet zijn. Ik mag men tent opzetten vlakbij een hok waar ik nog wat spullen kan drogen. Ik ontmoet ook nog een Nederlands koppel die ik 2 dagen terug ook al op een camping had gezien. Ik krijg een vis van hen die zij op hun beurt gekregen hadden. Met wat olie stoof ik het visje gaar. Het is niet slecht maar beetje flauw. Ondertussen zijn er terug echte nachten, een paar uur is het nu echt donker. Het is terug wennen. ’s Avonds komt de ferry nog eens lang wat in een mooie foto resulteert.

Advertisement



Tot: 0.104s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.0354s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb