Motorhome reis naar Lapland - dag 30

Published: November 12th 2016

0628 – zaterdag – Heidal (N)– Jotunheimen Feriesenter (540 km)

Lange rit naar Noorwegen.

Gans anders dan Finland en Zweden. Ruwer, hoger, bergen, watervallen. Komt ons bekend voor van vroegere reis. De zon is meestal van de partij.

Onderweg eerst gehinderd door een loopmarathon langs onze weg.

Dan een aanhoudende rij tegenliggers. Noorwegen vertrekt blijkbaar op vakantie. Richting het goedkopere Zweden. Een beetje zoals bij ons de nl-ders uittocht. Ski-boxen en sleurhutten incluis.

Zeer druk in de omgeving van Trondheim. We hadden het al gezien, dus verder, we moeten vooruit.

Een weinig later werden we op onze weg gedurende 3uur over zeker 200km gehinderd door massa's wielertoeristen, op weg naar Oslo. De 'Styrkeprøven' fietsmarathon van Trondheim naar Oslo.

Zoiets als de RVV voor wielertoeristen gecombineerd met Ventoerist, maar dan 540km lang. Iets voor LL en JA.

Zagen inschrijvingsnummers boven de 1500. Het waren er zeker meer. De opeenvolgende pelotonnetjes en de gelosten voorbijsteken was niet evident. Altijd tegenliggers om de hoek.

Zijn het niet de rendieren, dan zijn het de wielertoeristen die ons ophouden. Toch chapeau voor die jongens en meisjes. De Gps gaf regelmatig pieken aan boven de 1000m en dat over zo een afstand.

Tot: 0.458s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 32; dbt: 0.2119s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb