Kopke wassen id rivier


Advertisement
Norway's flag
Europe » Norway » Trøndelag
August 12th 2010
Published: August 15th 2010
Edit Blog Post

Ik ontwaak geradbraakt. Ik had gisteren beter wat meer moeite gedaan om een vlak stukje grond voor men tent te vinden. Men nek zit helemaal geblokkeerd en ik ben best nog moe. ’s Nachts heeft het ook wat gedruppeld. Het is 35km tot de bestemming die eigenlijk gisteren op het programma stond. De weg stijgt tot 442m, dit is een nieuw hoogterecord op deze reis. Onderweg kom ik nog een man tegen die met zijn kinderen langs de kant van de weg staat. Hij maakt aanmoedigende geluiden. In Selbu aangekomen ga ik langs de VVV. Ze bevestigen dat er op men eindbestemming van vandaag een camping is. Na de supermarkt rijd ik nog een stukje voor de lunch. Dit vind plaats in een bushokje op een verhoogje. Het eerste deel van de namiddagroute gaat door een vallei en de weg loopt parallel met een rivier. De zuilen van bomen langs schuine flanken sieren mooi. Ik krijg ook nog een paar druppels te verwerken. Ik passeer een rustplaats met toilet. Hier is gewoon warm stromend water gratis voorhanden. Spijtig genoeg is het nog te vroeg om te stoppen. Bij de laatste 20km breek ik het hoogterecord van in de morgen en ga boven den 450m. In Tydal is uiteindelijk geen camping te bespeuren en de volgende is nog 15km zegt iemand me. Omwille van het heuvelige parcours zou ik liever stoppen. En zo beland ik weer op een plekje langs de weg. Het was geen sinecure om dit te bereiken, 2 kleine riviertjes moest ik over. Het was een hele operatie met de fiets en al de tassen. De rivier dient als badkamer. Ik was ook men haar en steek men hoofd bijna helemaal onder water. Dit was toch een beetje te verfrissend. Het duurt even om terug op te warmen. Men fietsoutfit was ik ook in de rivier. Ik kook nog een liter rivierwater voor het gevoel ik morgen niet toekom. Ik hoop dat ik het niet nodig heb want ik vertrouw het toch niet helemaal. Hopelijk heb ik niet teveel vervuild met het zeepwater. De tent staat deze maal recht! ’s Avonds vallen er nog enkele druppels waarop iets later de donkere nacht volgt.

Advertisement



Tot: 0.24s; Tpl: 0.008s; cc: 12; qc: 55; dbt: 0.0678s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb