Lofoten


Advertisement
Norway's flag
Europe » Norway » Northern Norway » Lofoten Islands
July 29th 2010
Published: July 31st 2010
Edit Blog Post

Bij de toeristische dienst van Sortland informeer ik even voor de ferry’s van vandaag en de grote tot Bodo. Ik verlaat het centrum en wat verder steek ik een ander fietsers voorbij die ik gegroet. Wat later steekt hij me terug voorbij en mompelt iets, rare kerel. De zon schijnt fel en het wordt best warm als je doortrapt. Op deze weg kan je goed cruisen, niet te vlak maar zeker niet te steil. Om 13u30 kom ik in de haven aan. Ik heb nog tijd tot 14u om te lunchen. Iemand spreekt me aan. Deze is ook verbaast dat ik helemaal van België ben gekomen. Hij keurt men fiets en zegt dat hij toch niet zo duur is als een moto. Waarop ik antwoord dat hij genoeg gekost heeft en een goede fiets is. Net aan boord van de ferry vraagt een Nederlandse vrouw in haar beste Engels hoe lang de overtocht duurt. Ik mijn best Engels antwoord ik, dat ik het op een klein half uurtje gok. Eindelijk is het eens goed weer op foto’s te nemen van op het dek. Als de zichtjes in men fototoestel zitten, ga ik naar binnen want er is toch een frisse wind. Aangekomen aan de andere kan lijkt het ook een andere wereld. Hier is het nog groener dan voorheen. Een kronkelende weg langs groene bergflanken. Het enige spijtig hier is het autoverkeer dat best goed vertegenwoordigd is. Het hoort hier niet thuis eigenlijk. Ik passeer verschillende campings die ik links laat liggen. Ik ga nog door een iets langere tunnel en dan begin ik uit de kijken naar een kampeerplekje. Eerst kom ik langs een drinkwaterwinningsgebied dat zich niet echt leent om me te settelen. Vervolgens kom ik in een trekgat, de weg draait naar het Noorden en van hieruit komt een stevige wind. Dit terrein moet ik dus ook eerst door want dit is niet aangenaam. Na nog een kronkel zie ik een site die ik inspecteer en goedkeur. De wind valt goed mee hier. De tent verplaats ik 3 keer eer ik een redelijk plekje heb gevonden. Eerst was het de wind die slecht stond, dan de ondergrond, nu is het nog niet echt geweldig. Ik zit en relax met zicht op de baai en de bergen. De zon geeft nog goed wat warmte. Maar zo gauw deze verdwijnt achter een wolk en uiteindelijk ’s avonds achter de berg wordt het frisjes.

Advertisement



Tot: 0.437s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 57; dbt: 0.2125s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb