Op weg naar IJsland

Netherlands' flag
Europe » Netherlands
May 24th 2019
Published: May 27th 2019

Wakker worden op een natuurcamping in Midwolda met een heerlijk zonnetje zo rond 9 uur doet een mens goed. We hebben de tijd. We hoeven pas om 15.00 uur in Papenburg te zijn voor de excursie naar de Meyer scheepswerf. Iets van 65 km. Op ons gemak ontbeten, gedoucht en opgeruimd. Wel wennen aan de camper met een andere indeling. Alles ligt op een andere plaats en we missen de grote kast. Alle verbeteringen t.o.v. ons oude beestje worden wel stilzwijgend in dank aanvaard. De lijst met vergeten dingen valt mee. De afstandsbediening van de TV ontbreekt. In Papenburg zoeken we ons een slag in de rondte naar een parkeerplaats.Uiteindelijk komen we bij Mediamarkt terecht voor vervanging van de elektronica. Blijkt achteraf niet noodzakelijk te zijn geweest omdat de afstandsbediening onder de gekookte worst lag. Na een wandeling in het centrum met de bus naar de scheepswerf. Gigantisch complex. Verschillende loodsen of liever gezegd dokken waarvan de grootste ruim 500 meter is. Praktisch allemaal voor de Kreuz Schiffahrt. Een gelikte presentatie van anderhalf uur in Duits, waarvan Jannie 50% oppikte en ik 10. Wel veel onderschriften gelezen. De bouw van een groot cruiseschip, 350 meter lang ruim 4000 passagiers, duurt daar 3 jaar. De helft plannen, de andere helft productie. En dat in een stadje voor de katholieken waar we nog nooit van gehoord hadden. Terug om half zes. Besluiten om 90 km verderop in Oldenburg te overnachten. De camping sluit om 19.30 uur. Lukt niet om op tijd te komen want we staan letterlijk vijf kwartier stil. Stau. Een vriendelijke bewoner laat ons toch binnen. Welterusten.

Tot: 0.282s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 48; dbt: 0.0424s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb