Veilig en wel terug thuis


Advertisement
Netherlands' flag
Europe » Netherlands » South Holland » Rotterdam
July 16th 2008
Published: July 16th 2008
Edit Blog Post

Gisteravond ben ik veilig en wel thuis in Moordrecht aangekomen. Na een lange reis via Dubai en Duitsland. Het is vreemd, maar goed om weer thuis te zijn!

Sommigen van jullie hebben het van de week mee gekregen, anderen niet, maar ik ben inderdaad behoorlijk ziek geweest in de laatste week...Ik ben inmiddels weer aan het op knappen, dus maak je maar geen zorgen meer.

De vorige keer dat ik wat schreef op deze blog voelde ik me uitstekend, kon niet beter! Maar nog op de avond van dezelfde dag begon ik me heel erg moe en grieperig te voelen. Ik had moeite met eten en drinken en ging kapot m'n bed in 's avonds. 's Nachts werd ik wakker, doodziek, en verschrikkelijk koud. Ik kon me met geen mogelijkheid meer warm krijgen en lag te beven en te schokken in m'n bed met trui, sokken, en muts op onder de dekens! Toen wist ik dat het geen normale griep of koorts was...dus de volgende dag de andere mensen daar zo ver weten te krijgen dat ik echt naar de stad wilde om me te laten checken. Toen bleek dat ik malaria had en al een hoog gehalte parasieten in mijn bloed had. Vandaar dat ik me dus zo slecht voelde! Toen heb ik de sterktste tabletten gekregen en daarmee zijn we weer naar "huis"gegaan. Maar inmiddels was mijn maag alles gaan weigeren, eten, drinken, en medicijnen, dus dat met die pillen ging niet erg voorpoedig...De volgende dag was ik pas echt heel erg goed ziek, en zijn we weer terug naar het ziekenhuis gegaan. Daar ben ik toen aan het infuus belandt, 3 zakken met medicijnen en 2 met vocht. Vrijdagmiddag mocht ik toen gelukkig weer weg uit het ziekenhuis. Diezelfde ochtend had ik ook weer iets kleins gegeten en binnen gehouden voor het eerst na 4 dagen. Maandag heb ik mijn bloed laten checken in Kampala voordat ik naar het vliegveld ging, en ze vonden geen malaria meer in mijn bloed. Dinsdag in het vliegtuig vanuit Dubai heb ik mijn laatste tabletje genomen, en nu ben ik aan het aansterken thuis. Het gaat echt alweer goed, gelukkig.

Nu, de komende weken ga ik lekker rustig aan doen en genieten van de zomervakantie in Nederland. Het is allemaal nog even wennen om hier weer te zijn, daarom is het heerlijk dat ik niet meteen aan de slag hoef. Het was een super mooie tijd in Oeganda waarin ik ontzettend veel meegemaakt heb, zoveel goeie mensen leren kennen heb, mooie dingen gezien heb en veel geleerd heb. Het was goed! Ik zal de meesten van jullie binnenkort wel weer in levende lijve spreken nu ik weer in Nederland ben. Dus tot ziens, we spreken elkaar gauw. And may God bless u all!

Joeri

Advertisement



Tot: 0.119s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 49; dbt: 0.0586s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb