Voorbereidingen voor onze reis

Europe » Netherlands » South Holland » Leiden
October 14th 2008
Published: October 14th 2008

Welkom op onze site!

Hier willen we jullie het komende jaar op de hoogte houden van onze avonturen in het buitenland. Ongeveer een half jaar geleden hebben wij besloten om voor langere tijd op reis te gaan. We moesten alleen nog even afstuderen (Wij kunnen ons inmiddels MSc. noemen) en een heleboel andere dingen regelen:

Route: Het kiezen van een route was voor ons niet moeilijk. Eva wilde al jaren naar Australië en Nieuw Zeeland en Bas zag het wel zitten om een aantal golven te pakken in Indonesië. Onze eerste bestemming is Bali, van waaruit we waarschijnlijk doorvliegen naar Noord Sulawesi om op een aantal mooie plekken te duiken. Hierna willen we een aantal van de kleine Sunda Eilanden aandoen (Lombok, Sumbawa, Komodo, Flores) om weer te eindigen op Bali. Begin januari vliegen we door naar Auckland (Nieuw-Zeeland) om een maand lang beide eilanden te verkennen. Vervolgens vliegen we begin februari naar Sydney voor een rondje Australië.

Werk: Eva heeft haar baan bij het Leids Cytologisch en Pathologisch Laboratorium opgezegd. Hier heeft ze vele jaren met plezier gewerkt, en uiteraard het geld verdiend voor deze reis. Bas heeft in de zomer op het strand van Huis Ter Duin de handen uit de mouwen gestoken als badman en daarnaast flink wat fooiengeld gevangen. We hebben goed gespaard voor deze reis en zijn dan bij voorbaat niet van plan om een baantje in het buitenland te zoeken. Als we iets leuks vinden kunnen we altijd nog kijken wat we doen. We gaan uit van een vooraf bepaald budget van ongeveer 1000 euro per maand (Indonesie goedkoper, N-Z duurder)

Huis: Ons appartement op de Haarlemmerstraat zeggen we op. Jammer! maar onderhuur zien we niet zitten. Gelukkig kunnen we een gedeelte van onze spullen weer bij de ouders opslaan. Als we (ooit) terugkomen zullen we nieuw onderdak moeten vinden en tot die tijd bij de ouders onder de zonnebank.

Medisch: Eva had haar inentingen allemaal, Bas moest nog één prik halen. Voor de rest hebben we voor 500 euro (!?) aan malariapillen bij ons. Ook een setje steriele naalden en breedspectrum antibiotica kan van pas komen.

Paklijst: Naast de gebruikelijke artikelen (onderbroek, tandenborstel) hebben we een geïmpregneerde klamboe bij ons, een waterfilter en waterzuiveringsdruppels (voor het zuiveren van kraanwater tot stilstaand rimboe water) en voor de plaatjes een behoorlijke camera-uitrusting.

3rd November 2008

Veel plezier en een goede reis
Ik ben zeer benieuwd naar jullie reiservaringen. De insteek waar jullie mee vertrekken zal mij zeker boeien. Houd mij dus op de hoogte!

Tot: 0.125s; Tpl: 0.01s; cc: 17; qc: 65; dbt: 0.0563s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb