Hard getraind op Gaasperplas zie video

Netherlands' flag
Europe » Netherlands » North Holland » Amsterdam
May 31st 2010
Published: June 6th 2010

This content requires Flash
Download the free Flash Player now!
Met 19 man getraind in een echte wedstrijdboot op de Gaasperplas. Eerst de warming-up van 10 minuten waarbij we op 80% van ons 'kunnen' varen. So far so good. Maar dan varen we wedstrijdjes. Races dus. De bedoeling is dat we na een race niet meer kunnen praten. Dat lukt aardig. Na ruim een uur hoor je ons niet meer. We halen alleen adem. Een van ons heeft moeite met de straffe training en roept wanhopig: we gaan toch ook nog leukere dingen doen in Taiwan?

Klik op video en kijk hoe we de drakenboot na de training weer binnenhalen.

Kijk goed op de foto's: de rode ranke boot is de wedstrijdboot en de blauwe is een ietwat bredere drakenboot, die wat hoger in het water ligt. Met beide typen varen we in Taiwan.

Wachten Wachten
Wachten

Wachten tot de rest van het team uit de file is
Nicolien roffelt het slagtempoNicolien roffelt het slagtempo
Nicolien roffelt het slagtempo

Het is absoluut niet haar favoriete plek voorin de boot slaande op de trom. Toch doet ze het al jaren met angst en beven en veel plezier.
Voorin de boot: de slagvrouwen Voorin de boot: de slagvrouwen
Voorin de boot: de slagvrouwen

De slagvrouwen Jorinde Nieuwland en Ingrid Bijl
TeamworkTeamwork
Teamwork

De boot wordt weer uit het water gehaald
Drakenboot team met Burgmeester Jan van Zanen en Christa de KempDrakenboot team met Burgmeester Jan van Zanen en Christa de Kemp
Drakenboot team met Burgmeester Jan van Zanen en Christa de Kemp

Op de foto voorgrond van links naar rechts: Christa de Kemp, Nicoline Verhoef, Jorinde Nieuwland, Amber van Paassen en Hennie Rijnbeek. Daarachter van links naar rechts: Sjoerd van der Velde, Alfred Vonk, Cheng Zong Liao, Else van Rekum, Nico Bijl, Burgemeester Jan van Zanen, Willemijn Vermeer, Ingrid Bijl, Jacqueline Schmidt, Janet Parlevliet, Eric Linnenbank en Juke Warmerdam. Niet op de foto: Annuska Rijnbeek en Marc Verbeek.
De gevaarlijkste manoeuvre: onder het spoor doorDe gevaarlijkste manoeuvre: onder het spoor door
De gevaarlijkste manoeuvre: onder het spoor door

Eric Linnenbank, onze stuurman, is daar een kei in.
Trainen met het team op de Poel Trainen met het team op de Poel
Trainen met het team op de Poel

De gewone door de weekse trainingen vinden plaats op de Poel. Dus dichtbij het gemeentehuis. Dat is ook de plek waar een van de Taiwanese cadeauboten klaar ligt.
Burgemeester van Almere Annemarie Jorritsma krijgt Burgemeester van Almere Annemarie Jorritsma krijgt
Burgemeester van Almere Annemarie Jorritsma krijgt

Bij een drakenboot opening hoort de dans van de draak

7th June 2010

Trommelaar en water
Janet, die trommelaar geeft de maat aan las ik laatst. Die zit zit daar dus niet zomaar te trommelen. Echt een baantje voor mij. Je weet hoe ik van ritmeinstrumenten en water hou. Lieve groeten en veel plezier daar

Tot: 0.105s; Tpl: 0.015s; cc: 9; qc: 47; dbt: 0.0454s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb